PMK
Projekt P310 świętował wczoraj ważną datę. 28 czerwca w stoczni Crist odbyło się uroczyste położenie stępki pod prom typu „double-ended" przeznaczonego dla finlandzkiego armatora. Pływający pomiędzy Nauvo a Parainen prom ma służyć do transportu 90 pojazdów i blisko 400 osób.
W położeniu stępki uczestniczyli m.in. przedstawiciele zarządu stoczni Crist S.A. oraz zespół projektowy. To istotny moment w budowie jednostki, której pierwsze cięcie stali miało miejsce 6 kwietnia tego roku.
- Za nami ósmy z osiemnastu miesięcy prac zgodnych z harmonogramem. Cieszą nas kolejne, specjalistyczne realizacje, szczególnie na wymagającym, fińskim rynku - mówi Zdzisław Bahyrycz, pełnomocnik Zarządu Crist S.A.
Innowacyjność jednostki FinFerries to nie tylko jej ekologiczne zasilanie bazujące na komponentach Simensa. Prom o rozmiarach 96 m długości i ponad 15 m szerokości będzie obsługiwany przez zaledwie trzyosobową załogę.
Podczas trudnych warunków pogodowych, jednostka może być opcjonalnie napędzana trzema wysokoprężnymi i ekologicznymi silnikami dieslowo-hybrydowymi. Dzięki swojej konstrukcji P310 pozwala na szybki załadunek i wyładunek.Baterie jednostki będą ładowane podczas każdego przypłynięcia promu do portu poprzez zamontowane na lądzie urządzenie ładujące. Czas do tego potrzebny to zaledwie ok. 5 minut. Dodatkowe, godzinne ładowanie będzie odbywać się w porze lunchu oraz w nocy.
Zwodowano największy na świecie statek do układania kabli
Świnoujście: zatopiony kuter wydobyty z dna Basenu Północnego. Służby podejrzewają celowe działanie
PRS sprawuje nadzór nad budową okrętu ratowniczego programu „Ratownik”
Chiny oddały do użytku gigantyczny statek do akwakultury. 12 gatunków ryb na jednostce
HD Hyundai jako pierwsza stocznia wyprodukował 5 tys. jednostek
Diehl Defence i Lockheed Martin łączą siły w zakresie obrony powietrznej dla sił morskich