PMK
Projekt P310 świętował wczoraj ważną datę. 28 czerwca w stoczni Crist odbyło się uroczyste położenie stępki pod prom typu „double-ended" przeznaczonego dla finlandzkiego armatora. Pływający pomiędzy Nauvo a Parainen prom ma służyć do transportu 90 pojazdów i blisko 400 osób.
W położeniu stępki uczestniczyli m.in. przedstawiciele zarządu stoczni Crist S.A. oraz zespół projektowy. To istotny moment w budowie jednostki, której pierwsze cięcie stali miało miejsce 6 kwietnia tego roku.
- Za nami ósmy z osiemnastu miesięcy prac zgodnych z harmonogramem. Cieszą nas kolejne, specjalistyczne realizacje, szczególnie na wymagającym, fińskim rynku - mówi Zdzisław Bahyrycz, pełnomocnik Zarządu Crist S.A.
Innowacyjność jednostki FinFerries to nie tylko jej ekologiczne zasilanie bazujące na komponentach Simensa. Prom o rozmiarach 96 m długości i ponad 15 m szerokości będzie obsługiwany przez zaledwie trzyosobową załogę.
Podczas trudnych warunków pogodowych, jednostka może być opcjonalnie napędzana trzema wysokoprężnymi i ekologicznymi silnikami dieslowo-hybrydowymi. Dzięki swojej konstrukcji P310 pozwala na szybki załadunek i wyładunek.Baterie jednostki będą ładowane podczas każdego przypłynięcia promu do portu poprzez zamontowane na lądzie urządzenie ładujące. Czas do tego potrzebny to zaledwie ok. 5 minut. Dodatkowe, godzinne ładowanie będzie odbywać się w porze lunchu oraz w nocy.
Mercy Ships zbuduje najnowocześniejszy statek szpitalny przy wsparciu MSC
Kolejny, atomowy okręt podwodny typu Virginia dostarczony do US Navy
Royal Navy prezentuje Agamemnona. To szósty okręt podwodny typu Astute z napędem atomowym
W stoczni Naval Group położono stępkę pod trzecią fregatę dla Marynarki Wojennej Grecji
Singapur na czele miast morskich świata. Gdańsk w morskiej 40-tce
Unibaltic wzbogaca swoją flotę o nowy statek. To także drugi w jej historii, jaki otrzymał nazwę Apatyth