jk
W ostatnich dniach na rzece Clyde miała miejsce duża operacja logistyczna, podczas której do stoczni Ferguson Marine Engineering dostarczono pierwszy ze zbiorników LNG dla powstających tam promów.
Dostawa zbiornika do tamtejszej stoczni to kolejny kamień milowy w procesie budowy nowych jednostek dla CalMac Ferries. Zbiornik waży 88 ton i ma pojemność 147 metrów sześciennych. Zostanie on zainstalowany w jednym z dwóch nowych promów, które budowane są dla szkockiego przewoźnika.
Jak podkreślono, proces rozładunku był złożoną operacją logistyczną, w którą zaangażowanych było 20 doświadczonych w tego typu procesach pracowników, a także specjalistyczny sprzęt. W akcji uczestniczył 750-tonowy dźwig przeznaczony do podnoszenia dużych ładunków, za pomocą którego zbiornik został przeniesiony z barki.
Zbiornik na paliwo został dostarczony z Chin. Został on przetransportowany z Szanghaju, skąd wyruszył ponad osiem tygodni temu. Przewieziony został drogą morską, przez Kanał Sueski, do Antwerpii. Stamtąd wyruszył w dalszą drogę do Szkocji.
„Zagwarantowanie bezpiecznego transportu pierwszego ze zbiorników LNG było wyzwaniem dużego kalibru” - powiedział Andy Crossan z CMAL. „Nasz zespół, współpracując z partnerami oraz dostawcami, przez ostatnie dwa miesiące zaangażowany był w zaplanowanie transportu oraz logistykę dostawy. Fantastycznie jest móc wreszcie zobaczyć efekty”.
Oba promy, które powstają dla CalMac Ferries w stoczni Ferguson, będą miały po 102 metry długości. Będą też pierwszymi promami wykorzystywanymi w Wielkiej Brytanii na regionalnych połączeniach, korzystającymi z napędu typu duel-fuel, co oznacza, że będą mogły być napędzane zarówno ekologicznym paliwem LNG, jak i tradycyjnym paliwem okrętowym. Zostaną wyposażone w jednostki napędowe, które dostarczy fiński koncern Wärtsilä. Każdy ze statków otrzyma dwa sześciocylindrowe silniki główne Wärtsilä 34DF, które pozwolą korzystać zarówno z paliwa LNG, jak i konwencjonalnego, a także dwa sześciocylindrowe silniki pomocnicze Wärtsilä 20DF. Fiński gigant wyposaży też szkockie promy w systemy Energopac i system Wärtsilä LNGPac (kompletny system do bunkrowania oraz zarządzania paliwem LNG).
Pierwszy z nowych promów, który otrzyma nazwę Glen Sannox, wejdzie na trasę drugiej połowie 2018 r.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Alarm. Zbiornikowiec-Zombie na Bałtyku
Norweski przewoźnik otrzymał pierwszy statek PCTC zgodny z nowymi przepisami bezpieczeństwa IMO
W Peru rozpoczęto budowę fregaty. To kolejne z serii przedsięwzięć w ramach rozwoju floty i branży okrętowej
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym