ew
Operator gazociągów przesyłowych Gaz-System otrzymał od wojewody lubuskiego pozwolenie na budowę gazociągu Goleniów-Lwówek. Jak podkreśliła spółka, to ostatni etap uzyskiwania pozwoleń dla tej inwestycji.
Gaz-System zaznaczył, że pozwolenia wydali wcześniej wojewoda zachodniopomorski i wielkopolski. Gazociąg Goleniów–Lwówek jest kluczowym elementem części lądowej projektu Baltic Pipe w Polsce - podkreślił operator.
Gazociąg o łącznej długości 191 km będzie biegł wzdłuż istniejącego gazociągu Szczecin-Lwówek. Trasa leży w trzech województwach: zachodniopomorskim, lubuskim i wielkopolskim. Budowa została podzielona na dwa etapy. Pierwszy to 122 km z Goleniowa do Ciecierzyc, drugi to 69 km z Ciecierzyc do Lwówka. Gaz-System zaznaczył, że decyzja wojewody lubuskiego dotyczy obu etapów inwestycji.
"Dzięki dobrej współpracy z wojewodami w pierwszych dwóch miesiącach tego roku uzyskaliśmy większość pozwoleń potrzebnych do rozpoczęcia prac budowlanych w części lądowej Baltic Pipe. Proces przetargowy na wykonawcę robót i nadzór inwestorski na tym odcinku jest na zaawansowanym etapie" - powiedział prezes Gaz-Systemu Tomasz Stępień.
Jak zaznaczył operator, nowy gazociąg ma zapewnić możliwość odbioru zwiększonej ilości gazu z gazociągu podmorskiego Baltic Pipe i terminalu LNG w Świnoujściu. Wpłynie na swobodny transport gazu do południowych regionów Polski poprzez połączenie z gazowym Korytarzem Północ-Południe - podkreślił Gaz-System.
Baltic Pipe to strategiczny projekt, który ma utworzyć nową drogę dostaw gazu ziemnego z Norwegii na rynki: duński i polski oraz do użytkowników końcowych w krajach sąsiednich. Inwestorami są operatorzy systemów przesyłowych gazu: Gaz-System i duński Energinet. Gazociąg będzie mógł transportować 10 mld m sześc. gazu ziemnego rocznie do Polski oraz 3 mld m. sześc. surowca z Polski do Danii. Uruchomienie całej trasy jest planowane na jesień 2022 r.
Dwa największe na świecie promy wodorowe powstaną w Norwegii
Wyciek wody i porażenie prądem przyczyną śmierci technika na pokładzie promu Stena Line
Mein Shiff 7 przygotowuje się do prób morskich. To kolejny wycieczkowiec powstający w Meyer Turku
Wyposażenie napędowe od Kongsberga nada prędkości fregatom niderlandzkiego "Miecznika"
Saab dostarczy siłom morskim Hiszpanii systemy ostrzegania laserowego dla nowych fregat
Tragedia w gdańskiej stoczni. To było morderstwo, nie wypadek