PMK
Pomimo globalnej pandemii koronawirusa, fińska stocznia Rauma Marine Construction rozpoczęła 6 kwietnia produkcję nowego promu MyStar dla armatora Tallink.
Nowy prom samochodowy i pasażerski o tonażu 50 000 GT będzie największym jak dotąd statkiem zbudowanym w fińskim zakładzie.
Zamówiony rok temu MyStar będzie wyposażony w dwupaliwowy silnik, który może wykorzystywać skroplony gaz ziemny (LNG). Certyfikowany elektryczny system napędowy statku pozwala na efektywne działanie statku we wszystkich okolicznościach przy prędkości do 27 węzłów.
- Z dumą rozpoczynamy budowę MyStar. Będzie to siódmy prom zbudowany dla Tallink w naszym zakładzie. Wspólnie rozwijamy coraz bardziej przyjazną dla środowiska żeglugę między Finlandią a Estonią - powiedział Jyrki Heinimaa, prezes i dyrektor generalny RMC.
Statek o wartości około 250 milionów EUR będzie miał 212 metrów długości. Będzie w stanie pomieścić około 3 000 pasażerów i członków załogi, a jego ładowność będzie wynosić 1900 metrów pasa dla ciężarówek i innych pojazdów.
Oczekuje się, że zostanie ukończony pod koniec 2021 roku. MyStar będzie pływać między Helsinkami w Finlandii a Tallinem w Estonii.
- Świat wokół nas zmienił się ostatnio nie do poznania, a wokół nas pojawiło się wiele nowych wyzwań. Również nasza grupa stoi w ich obliczu, ale ciężko pracujemy, aby poradzić sobie z obecną sytuacją i nadal koncentrujemy się na przyszłości - powiedział Paavo Nõgene, dyrektor generalny Tallink Grupp.
- A jednym z kluczowych przyszłych projektów, które rozpoczęły się jeszcze przed kryzysem, była budowa naszego nowego promu, MyStar - jednego z najbardziej ekologicznych statków na Morzu Bałtyckim. W tym trudnym okresie widzimy, bardziej niż kiedykolwiek, jak bardzo nasze gospodarki opierają się na niezawodnych, zrównoważonych i przyjaznych dla środowiska statkach, a także, jak ważne trasy żeglugowe. Nasze zaangażowanie w budowę i eksploatację najbardziej innowacyjnych i najbardziej zrównoważonych statków na Morzu Bałtyckim jest jeszcze silniejsze - dodał.
Armator posiada 14 statków i obsługuje siedem tras promowych pod markami Tallink i Silja Line. W 2019 roku Tallink Grupp świadczył usługi dla 9,8 miliona podróżnych i przetransportował około 380 000 jednostek towarowych.
Stocznia Rauma powiedziała, że podjęła znaczne środki w celu utrzymania operacji i zapobiegania rozprzestrzenianiu się koronawirusa. Pracownicy i partnerzy sieci są aktywnie informowani, więcej pracy odbywa się zdalnie, rozwijane są obszary robocze online, a personel jest wspierany w trudnej sytuacji. W produkcji nacisk kładziony jest na rozwijanie bezpiecznych sposobów pracy w ścisłej współpracy z partnerami sieciowymi.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Norweski przewoźnik otrzymał pierwszy statek PCTC zgodny z nowymi przepisami bezpieczeństwa IMO
W Peru rozpoczęto budowę fregaty. To kolejne z serii przedsięwzięć w ramach rozwoju floty i branży okrętowej
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii