ew
Budowa nowych promów dla Stena Line idzie pełną parą. Konstrukcja kadłubów dwóch pierwszych jednostek jest już niemal gotowa, a tymczasem w Chinach rozpoczęły się prace nad budową statku numer trzy.
Budowa promów serii E-Flexer jest jedną z największych inwestycji realizowanych w ostatnim czasie przez grupę Stena. Z pomocą nowoczesnych jednostek, armator podwyższy komfort podróżowania na wybranych trasach, a także zwiększy efektywność wykonywanych operacji. W tej chwili w zakładach Avic Weihai Shipyard trwają już prace nad wszystkimi trzema promami, które mają zgodnie z planem obsługiwać połączenia na Morzu Irlandzkim.
Prace nad dwoma pierwszymi promami tej serii dobiegają już końca, a tymczasem niedawno miała miejsce uroczystość cięcia blach pod kolejną jednostkę.
„Jesteśmy zachwyceni, mogąc ogłosić, że właśnie miała uroczystość cięcia blach pod trzeci z naszych statków E-Flexer, dedykowanych do obsługi połączeń na Morzu Irlandzkim” - powiedział Peter Arvidsson ze Stena Line.
Harmonogram jest dość napięty. Pierwszy z promów serii E-Flexer ma zostać oddany inwestorowi już na początku 2020 r. Wtedy też statek zacznie obsługę połączenie Dublin-Holyhead. Także w 2020 r. ma trafić na trasę drugi z przygotowywanych w Chinach statków. Trzeci E-Flexer, nad którym prace właśnie się zaczynają, ma być ukończony w 2021 r. Statki numer dwa i trzy będą służyły do obsługi trasy Liverpool-Belfast.
Jak poinformowali przedstawiciele stoczni Avic Weihai, kadłub drugiego z promów jest już już niemal gotowy do zwodowania. Przewiduje się, że moment ten nastąpi 16 stycznia 2019 r.
Nowe promy Stena Line przeznaczone do obsługi połączeń na Morzu Irlandzkim, będą większe od standardowych jednostek typu ro-pax. Każdy z nich będzie miał 215 metrów długości i pomieści 1000 pasażerów oraz 120 pojazdów osobowych. Każdy z nich będzie dysponował linią ładunkową o długością 3100 metrów.
Stena RoRo zamówiła dotąd osiem promów E-Flexer. Stena Line będzie miała do swojej dyspozycji pięć jednostek. Trzy kolejne promy E-Flexer zostaną wyczarterowane dwóm innym armatorom – firmom Brittany Ferries (dwa statki, które będą wykonywać połączenia do Hiszpanii) oraz DFDS (trafi do obsługi połączeń na kanał La Manche).
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Norweski przewoźnik otrzymał pierwszy statek PCTC zgodny z nowymi przepisami bezpieczeństwa IMO
W Peru rozpoczęto budowę fregaty. To kolejne z serii przedsięwzięć w ramach rozwoju floty i branży okrętowej
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii