31 marca Stocznia Remontowa Nauta podpisała dwa kontrakty na budowę częściowo wyposażonych trawlerów rybackich. Obie jednostki zamówił stały klient Nauty – duńska stocznia Karstensens Skibsvaerft A/S.
Pierwszy kontrakt dotyczy budowy jednostki o długości 69,9 m i szerokości 14,2 m. Zatem wielkością będzie to statek zbliżony do dwóch innych sejnerów, które Nauta wybudowała dla tego samego klienta – Kvannoy i Beinur (69,96 x 15,2 m). Zdanie jednostki o numerze budowy B-436 planowane jest na marzec 2017 r.
Drugi z zakontraktowanych trawlerów będzie nieco mniejszy, jego wymiary wynoszą 63 m długości i 12,8 m szerokości. Jednostka o numerze budowy B-437 zostanie przekazana w lipcu 2017 r.
Budowa statków rybackich należy do specjalności Zakładu Nowych Budów Stoczni Remontowej Nauta. Od momentu uruchomienia Zakładu w Gdańsku Stocznia zakontraktowała łącznie 14 statków tego typu, z czego 11 zamówień pochodzi od Karstensens Skibsvaerft AS. Kolejne zlecenia od stałego klienta są najlepszym dowodem, potwierdzającym wysoką jakość pracy Stoczni Nauta.
Royal Navy prezentuje Agamemnona. To szósty okręt podwodny typu Astute z napędem atomowym
W stoczni Naval Group położono stępkę pod trzecią fregatę dla Marynarki Wojennej Grecji
Singapur na czele miast morskich świata. Gdańsk w morskiej 40-tce
Unibaltic wzbogaca swoją flotę o nowy statek. To także drugi w jej historii, jaki otrzymał nazwę Apatyth
W stoczni TKMS zwodowano czwarty okręt podwodny dla Singapuru
EST-Floattech dostawcą kontenerowego systemu akumulatorów dla pierwszego w pełni elektrycznego pchacza