ew/pya.org.pl
Grupa Damen poinformowała na swojej stronie o podpisaniu umowy z holenderską organizacją Defence Materiel Organisation (DMO) na zaprojektowanie, budowę i dostawę prototypowej, ekspedycyjnej łodzi badawczej (ESB). Jak czytamy: "jednostka zostanie zoptymalizowana pod kątem szybkiej oceny oddziaływania na środowisko i badań hydrograficznych w portach, ujściach rzek, płytkich wodach, obszarach przybrzeżnych i kanałach żeglugowych".
Nową jednostkę mają obsługiwać cztery osoby: dwie z załogi i dwóch techników do obsługi sprzętu hydrograficznego. Na łodzi będzie można spędzić nieprzerwanie 60 godzin, przy prędkości 5 węzłów. Damen Shipyards Den Helder (DSDH) jest odpowiedzialny za projekt, inżynierię i budowę. Zgodnie z umową, ESB ma być przystosowana do transportu na pokładach okrętów takich jak: JSS Karel Doorman i LPD Johan de Witt a także inych, należących do Royal Dutch Navy. Dzięki temu ESB będzie mogła wykonywać swoje zadania operacyjne przez kilka dni, na całym świecie.
W związku z tym, łódź musi spełniać pewne wymagania odnośnie wymiarów czy wagi. Według projektu, ma mieć do 15,7 metra długości; 4,18 metra wysokości i ważyć maksymalnie 24 tony. W ramach tych parametrów, mieści się już pełen zestaw sprzętu do badań hydrograficznych i ochrona batalistyczna.
Jak mówi Jelle Loosman, dyrektor zarządzający DSDH: "Jesteśmy bardzo szczęśliwi w związku z nową umową. Mamy osiemnaście miesięcy na zbudowanie i dostarczenie łodzi ESB. Mamy nadzieję, że stanie się ona cennym dodatkiem Royal Dutch Navy".
ESB zastąpi mniejsze statki o długości około 10 metrów, które są obecnie wykorzystywane do badań hydrograficznych.
11
Tak to robią Włosi. Zobaczyliśmy jak powstają okręty podwodne i nawodne w Fincantieri
Stena Futura przeszła ceremonię chrztu w Belfaście. Stena Connecta ukończona
Zwodowano największy na świecie statek do układania kabli
Świnoujście: zatopiony kuter wydobyty z dna Basenu Północnego. Służby podejrzewają celowe działanie
PRS sprawuje nadzór nad budową okrętu ratowniczego programu „Ratownik”
Chiny oddały do użytku gigantyczny statek do akwakultury. 12 gatunków ryb na jednostce
HD Hyundai jako pierwsza stocznia wyprodukował 5 tys. jednostek