Chiński koncern Cosco zamierza złożyć zamówienie na przynajmniej dziesięć nowych mega kontenerowców o pojemności 19 tys. TEU każdy. Inwestycja ma być warta ok 1,4 mld dolarów – donosi Wall Street Journal.
Zamówienie zostanie złożone pod koniec maja w jednej z chińskich stoczni. Nowe statki mają obsługiwać szlaki handlowe pomiędzy Azją a Europą. Jest szansa, że zawitają też do polskich portów. Inwestycja to prawdopobnie odpowiedź na podobne zamówienia, które złożyli inni wielcy armatorzy kontenerowców: CMA CGM, Maersk i OOCL. Eksperci obawiają się z tego powodu nadpodaży tych jednostek.
Przypomnijmy, że CMA CGM złożył zamówienie na trzy jednostki o ładowności 20,6 tys. TEU każda. Statki mają być dostarczone do 2017 roku. W tym samym roku o sześć nowych mega kontenerowców wzbogaci się armator Orient Overseas Container LineLtd. (OOCL). Jednostki o pojemności 20 tys. TEU zbuduje dla koncernu południowokoreańskie Samsung Heavy Industries. Kontrakt opiewa na sumę 951,6 mln dolarów.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Norweski przewoźnik otrzymał pierwszy statek PCTC zgodny z nowymi przepisami bezpieczeństwa IMO
W Peru rozpoczęto budowę fregaty. To kolejne z serii przedsięwzięć w ramach rozwoju floty i branży okrętowej
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii