ew
W stolicy Łotwy trwają prace nad nowym promem dla ÆrøXpressen. Trzeba przyznać, że budowa przebiega w iście ekspresowym tempie.
Nowy prom zamówiony przez duńskie ÆrøXpressen powinien być gotowy jeszcze w tym roku. Konstrukcja kadłuba powstaje od września ub. r. w Rydze. Prace wykończeniowe będą jednak już realizowane w duńskiej stoczni Hvide Sande, która jest głównym wykonawcą. Zgodnie z zapisami znajdującymi się w kontrakcie, nowy prom ma być dostarczony do 30 września br. Proces budowy całego promu powinien zatem zamknąć się w okresie ok. jednego roku.
Nowy statek będzie jednostka ekologiczną, zasilaną napędem hybrydowym. W obszarze portów używać będzie wyłącznie napędu elektrycznego, przyczyniając się w ten sposób do ograniczenia poziomu emisji. Szacuje się, że 25 procent realizowanych przez niego operacji ma się odbywać zgodnie ze standardem „zero emission”.
Blisko 50-metrowa jednostka będzie mogła przyjąć na pokład 196 pasażerów. Pomieści również 32 pojazdy osobowe albo alternatywnie – w kombinacji z 2 pojazdami ciężarowymi – 16 pojazdów osobowych.
Po zakończeniu prac nowoczesny prom będzie kursował na trasie pomiędzy Marstal na wyspie Ærø a Rudkøbing (wyspa Langeland). Wartość inwestycji związanej z budową nowego promu, dostosowaniem nabrzeży do obsługi nowej jednostki oraz uruchomieniem połączenia wynosi 55 milionów koron duńskich (blisko 32 miliony PLN). Środki niezbędne do realizacji poszczególnych zadań pozyskano z pożyczek oraz emisji obligacji.
Uruchomienie linii promowej pomiędzy Marstal a Rudkøbing nie będzie całkowitą nowością. Funkcjonowała ona już w przeszłości. Została jednak zamknięta w styczniu 2013 r.
Mercy Ships zbuduje najnowocześniejszy statek szpitalny przy wsparciu MSC
Kolejny, atomowy okręt podwodny typu Virginia dostarczony do US Navy
Royal Navy prezentuje Agamemnona. To szósty okręt podwodny typu Astute z napędem atomowym
W stoczni Naval Group położono stępkę pod trzecią fregatę dla Marynarki Wojennej Grecji
Singapur na czele miast morskich świata. Gdańsk w morskiej 40-tce
Unibaltic wzbogaca swoją flotę o nowy statek. To także drugi w jej historii, jaki otrzymał nazwę Apatyth