jk
Opozycja krytykuje plany rządu dotyczące budowy promów w Szczecinie. Joachim Brudziński, wicemarszałek Sejmu, w rozmowie z Radiem Szczecin zapewnił, że to bzdura, w proces projektowania zaangażowane są renomowane i prestiżowe biura projektowe – poinformowało Radio Szczecin.
Jest absolutną bzdurą i kłamstwem, że ten prom nie ma projektu, koncepcji ekonomicznej. Są projekty promu, adaptacja projektu promu "Piast", który został przygotowany w 2007 roku. W proces projektowania zaangażowane są renomowane i prestiżowe biura projektowe ze Szczecina – skomentował Brudziński na antenie radia.
„Niedawno w lokalnej Gazecie Wyborczej ukazał się list Rafała Zahorskiego - przedsiębiorcy branży morskiej, związanego także przez jakiś czas z partią .Nowoczesna - który określił plany budowy promów jako 'absurd i polityczną megalomanię'. Krytycznie wypowiadali się także działacze parlamentarnej opozycji” - czytamy na stronie radia.
Przypomnijmy, że położenie stępki pod budowę promu dla PŻB miało miejsce pod koniec czerwca. Prom dla Polskiej Żeglugi Bałtyckiej wybuduje Morska Stocznia Remontowa Gryfia. Prom będzie miał długość 202,4 m i szerokość 30,8 m. Przy zanurzeniu projektowym (6,3 m) będzie osiągał prędkość 18 węzłów. Nowa jednostka pomieści na swoim pokładzie siedemdziesięcioosobową załogę oraz 400 pasażerów. Dzięki zastosowanym rozwiązaniom będzie statkiem nowoczesnym, spełniającym wysokie normy ekologiczne. Ro-Pax zostanie wyposażony w napęd spalinowo-elektryczny, a głównym paliwem wykorzystywanym przez prom będzie ciekły gaz naturalny (LNG).
Zgodnie z przyjętym harmonogramem, pierwsze prace budowlane stocznia rozpocznie na przełomie 2017 i 2018 r. Następnie w czerwcu 2018 r. ruszą prace na pochylni. Wodowanie jednostki planowane jest na rok 2019, a przekazanie armatorowi – na rok 2020.
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
HD Hyundai jako pierwsza stocznia wyprodukował 5 tys. jednostek
Diehl Defence i Lockheed Martin łączą siły w zakresie obrony powietrznej dla sił morskich
Fincantieri rozpoczyna plan rozwoju stoczni. Podpisano koncesję na port w Ankonie
Navantia zbuduje okręty wsparcia dla brytyjskiej floty. Postęp programu Fleet Solid Support (FSS)
Norweski przewoźnik otrzymał pierwszy statek PCTC zgodny z nowymi przepisami bezpieczeństwa IMO
W Peru rozpoczęto budowę fregaty. To kolejne z serii przedsięwzięć w ramach rozwoju floty i branży okrętowej