ew
Jak poinformowali nas przedstawiciele spółki Baltic Trade & Invest sp. z o.o. (BTI) - na obszarze projektowanej morskiej farmy wiatrowej FEW Baltic II zlokalizowanej na północnym stoku Ławicy Słupskiej, około 50 km od Ustki, została zakotwiczona boja pomiarowa Seawatch LiDAR.
Boja pomiarowa LiDAR jest wyposażona w systemem satelitarnej transmisji danych, co umożliwia bieżące śledzenie rejestrowanych parametrów oceanograficznych i meteorologicznych.
Pomiary będą prowadzone dla wielu parametrów, w tym prędkość i kierunki wiatru, wysokość i częstotliwość fal, prądy morskie, przez co najmniej 12 miesięcy, niezbędne do dalszych prac projektowych.
BTI rozwija swój projekt FEW Baltic II wraz z doświadczonymi w zakresie morskiej energetyki partnerami: firmą Van Oord oraz Green Giraffe od 2017 roku. Moc zainstalowana projektowanej elektrowni FEW Baltic II jest planowana na 350 MW.
Po zakończeniu badań środowiskowych oraz wstępnych badań i pomiarów warunków geotechnicznych dna, rozpoczęcie pomiaru wiatru jest kolejnym ważnym krokiem dla BTI. Kampania pomiarów wiatru jest prowadzona przez firmę Fugro z Norwegii z istotnym doświadczeniem również w Polsce przy współpracy z MEWO, ich polskim lokalnym partnerem.
"Zakotwiczenie boi pomiarowej LiDAR to ważny kolejny kamień milowy w harmonogramie naszego projektu. Pomiar siły wiatru na wysokości ponad 80 metrów nad poziomem morza umożliwi nam dalsze prace projektowe, stosowne obliczenia dla doboru turbiny wiatrowej, kalkulacje produktywności elektrowni, przygotowanie pełnej dokumentacji by uzyskać pozwolenie na budowę w roku 2021 "- powiedziała dyrektor zarządu BTI, pani Joanna Rzepecka.
Dwa największe na świecie promy wodorowe powstaną w Norwegii
Wyciek wody i porażenie prądem przyczyną śmierci technika na pokładzie promu Stena Line
Mein Shiff 7 przygotowuje się do prób morskich. To kolejny wycieczkowiec powstający w Meyer Turku
Wyposażenie napędowe od Kongsberga nada prędkości fregatom niderlandzkiego "Miecznika"
Saab dostarczy siłom morskim Hiszpanii systemy ostrzegania laserowego dla nowych fregat
Tragedia w gdańskiej stoczni. To było morderstwo, nie wypadek