Szczecińska stocznia "Wulkan" kupiła automatyczną linię do montażu i spawania ram.
Chodzi o linię do montażu i spawania belek teowych Nuova CMM TBL 1500/800/12.000 - 800 Kg/Mt. Jak informuje "Wulkan" jej zaletami są m.in. montaż bezpośrednio na stanowisku stołu montażowego, możliwość spawania jednocześnie z obu stron środnika (dwuteownik), możliwość realizacji spoin wielościegowych czy zakres wysokości środników od 150 do 1500 mm.
W nowej linii zakres grubości środników waha się od 5 do 20 mm, zakres szerokości półek od 150 do 800 mm, a zakres grubości półek od 5 do 30 mm. Natomiast maksymalna waga belki wynosi 800 kg/m, jej minimalna długość 2500 mm, a maksymalna długość - 16 000 mm.
Stocznia Szczecińska "Wulkan" to 45-hektarowy teren położony w północno-wschodniej części Szczecina, około dwóch kilometrów od centrum miasta. Na infrastrukturę składają się przede wszystkim obiekty charakterystyczne dla branży stoczniowej, w tym doskonale udźwigowione hale, pochylnie, nabrzeża, magazyny, place prefabrykacyjne i składowe. Preferowane sektory na terenie Stoczni Szczecińskiej ,,Wulkan” to offshore i przemysł stalowy.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Norweski przewoźnik otrzymał pierwszy statek PCTC zgodny z nowymi przepisami bezpieczeństwa IMO
W Peru rozpoczęto budowę fregaty. To kolejne z serii przedsięwzięć w ramach rozwoju floty i branży okrętowej
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii