Transport do komór malarskich specjalistycznej barki wykonanej przez Stocznię Szczecińską „Wulkan” odbył się 22 sierpnia. Stocznia w tym projekcie była podwykonawcą dla firmy zewnętrznej.
Stocznia zajęła się wykonaniem konstrukcji stalowej sekcji dla firmy zewnętrznej. Ciężar własny konstrukcji kadłuba wynosi 130 ton, a jego długość - ok. 36 metrów.
Dzięki ciągłemu poszerzaniu wykwalifikowanej i doświadczonej kadry pracowników, jak również prawidłowo podjętym decyzjom odnośnie zakupów i modernizacji parku maszynowego, dziś "Wulkan" powraca do realizowania dużych stoczniowych projektów.
”Wulkan” współpracuje z kilkudziesięcioma podmiotami zatrudniającymi łącznie około 2000 pracowników, które korzystają z infrastruktury technologicznej stoczni. Są to przede wszystkim firmy z sektora stoczniowego związane z przemysłem okrętowym i offshore. Na infrastrukturę stoczni składają się w głównej mierze obiekty charakterystyczne dla branży stoczniowej, w tym doskonale udźwigowione hale, pochylnie, nabrzeża, magazyny, place prefabrykacyjne i składowe.
Infrastruktura stoczni daje możliwość realizacji pełnego procesu technologicznego budowy jednostek pływających oraz innych konstrukcji wielkogabarytowych, w tym dla sektora offshore. Dzięki partnerskiej i wydajnej ekonomicznie formule działania możliwe jest realizowanie najpoważniejszych projektów w tych obszarach produkcji. Możliwości produkcyjne stoczni pozwalają stanie przetworzyć do kilkudziesięciu tysięcy ton stali rocznie.
Prawidłowa realizacja procesu produkcyjnego zagwarantowana jest poprzez ciągłe doskonalenie wdrożonego zintegrowanego Systemu Zarządzania Jakością i BHP bazującego na normach: ISO 9001:2015, ISO14001:2015, ISO 45001:2018, EN 1090-+A1:2012,EN ISO 3834-1:2007.
> doki pływające,
> statki morskie i śródlądowe,
> kadłuby statków,
> elementy konstrukcji farm wiatrowych,
> elementy konstrukcji offshore,
> konstrukcje stalowe dla budownictwa ogólnego i przemysłowego,
> konstrukcje mostowe,
> konstrukcje wielkogabarytowe,
> sekcje okrętowe,
> części kadłubów i nadbudówek statków,
> elementy konstrukcji platform wiertniczych,
> inne konstrukcje stalowe różnego przeznaczenia.
Podstawowe procesy technologiczne:
Zakład swą działalność opiera na następujących wydziałach:
> wydział obróbki blach i profili,
> wydział wykonawstwa konstrukcji,
> ośrodek czyszczenia i malowania,
> wydział budowy statków na 3 pochylniach,
> Wydział wyposażenia statków.
Dominujące procesy technologiczne:
> śrutowanie i konserwacja blach oraz profili,
> cięcie plazmowe blach,
> cięcie automatyczne profili,
> gięcie blach i profili,
> montaż i spawanie sekcji płaskich,
> spawanie konstrukcji stalowych,
> spawanie usztywnień ramowych na zautomatyzowanym stanowisku prefabrykacji ram,
> zabezpieczenie antykorozyjne, w tym: czyszczenie i malowanie farbami ochronnymi w Specjalistycznym Ośrodku Czyszczenia i Malowania,
> prefabrykacja sekcji, bloków i konstrukcji stalowych w halach,
> montaż statków, doków, kadłubów i konstrukcji stalowych na 3 pochylniach,
> wyposażenie statków i doków.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii
Hiszpański „Hydrograf”? Navantia zbuduje okręty specjalistyczne dla Armada Española
Duńskie promy bardziej przyjazne środowisku. Jeden z nich otrzyma nowy system akumulatorów