Transport do komór malarskich specjalistycznej barki wykonanej przez Stocznię Szczecińską „Wulkan” odbył się 22 sierpnia. Stocznia w tym projekcie była podwykonawcą dla firmy zewnętrznej.
Stocznia zajęła się wykonaniem konstrukcji stalowej sekcji dla firmy zewnętrznej. Ciężar własny konstrukcji kadłuba wynosi 130 ton, a jego długość - ok. 36 metrów.
Dzięki ciągłemu poszerzaniu wykwalifikowanej i doświadczonej kadry pracowników, jak również prawidłowo podjętym decyzjom odnośnie zakupów i modernizacji parku maszynowego, dziś "Wulkan" powraca do realizowania dużych stoczniowych projektów.
”Wulkan” współpracuje z kilkudziesięcioma podmiotami zatrudniającymi łącznie około 2000 pracowników, które korzystają z infrastruktury technologicznej stoczni. Są to przede wszystkim firmy z sektora stoczniowego związane z przemysłem okrętowym i offshore. Na infrastrukturę stoczni składają się w głównej mierze obiekty charakterystyczne dla branży stoczniowej, w tym doskonale udźwigowione hale, pochylnie, nabrzeża, magazyny, place prefabrykacyjne i składowe.
Infrastruktura stoczni daje możliwość realizacji pełnego procesu technologicznego budowy jednostek pływających oraz innych konstrukcji wielkogabarytowych, w tym dla sektora offshore. Dzięki partnerskiej i wydajnej ekonomicznie formule działania możliwe jest realizowanie najpoważniejszych projektów w tych obszarach produkcji. Możliwości produkcyjne stoczni pozwalają stanie przetworzyć do kilkudziesięciu tysięcy ton stali rocznie.
Prawidłowa realizacja procesu produkcyjnego zagwarantowana jest poprzez ciągłe doskonalenie wdrożonego zintegrowanego Systemu Zarządzania Jakością i BHP bazującego na normach: ISO 9001:2015, ISO14001:2015, ISO 45001:2018, EN 1090-+A1:2012,EN ISO 3834-1:2007.
> doki pływające,
> statki morskie i śródlądowe,
> kadłuby statków,
> elementy konstrukcji farm wiatrowych,
> elementy konstrukcji offshore,
> konstrukcje stalowe dla budownictwa ogólnego i przemysłowego,
> konstrukcje mostowe,
> konstrukcje wielkogabarytowe,
> sekcje okrętowe,
> części kadłubów i nadbudówek statków,
> elementy konstrukcji platform wiertniczych,
> inne konstrukcje stalowe różnego przeznaczenia.
Podstawowe procesy technologiczne:
Zakład swą działalność opiera na następujących wydziałach:
> wydział obróbki blach i profili,
> wydział wykonawstwa konstrukcji,
> ośrodek czyszczenia i malowania,
> wydział budowy statków na 3 pochylniach,
> Wydział wyposażenia statków.
Dominujące procesy technologiczne:
> śrutowanie i konserwacja blach oraz profili,
> cięcie plazmowe blach,
> cięcie automatyczne profili,
> gięcie blach i profili,
> montaż i spawanie sekcji płaskich,
> spawanie konstrukcji stalowych,
> spawanie usztywnień ramowych na zautomatyzowanym stanowisku prefabrykacji ram,
> zabezpieczenie antykorozyjne, w tym: czyszczenie i malowanie farbami ochronnymi w Specjalistycznym Ośrodku Czyszczenia i Malowania,
> prefabrykacja sekcji, bloków i konstrukcji stalowych w halach,
> montaż statków, doków, kadłubów i konstrukcji stalowych na 3 pochylniach,
> wyposażenie statków i doków.
Już wkrótce start sezonu wycieczkowego w Porcie Gdynia
Nowa lokalizacja firmy Roxtec
Carnival Corporation z dobrym wynikiem za pierwszy kwartał
Stoczniowcy wyróżnieni przez marszałka za wkład w rozwój województwa pomorskiego
Optonaval nawiązuje współpracę z Damen Naval przy budowie niemieckich fregat nowej generacji
Rozpoczyna się budowa trzeciego, atomowego okrętu podwodnego dla Francji