Szwedzki operator promowy Stena Line ogłosił dzisiaj, że uruchamia nową linię promową na trasie z Nynäshamn w Szwecji do Hanko w Finlandii. Nowe połączenie jest kolejnym krokiem Stena Line w celu wzmocnienia swojej pozycji na Bałtyku. Od lutego 2022 roku linię będzie obsługiwał jeden prom, ale już w maju dołączy do niego druga jednostka, umożliwiając codzienne rejsy w obie strony.
– Dzięki naszej nowej linii pomiędzy Hanko i Nynäshamn mocno rozbudowujemy i wzmacniamy naszą pozycję na Morzu Bałtyckim. Chcemy rozwijać się razem z naszymi klientami i inwestycja w nową trasę stanowi odpowiedź na stale rosnące zapotrzebowanie klientów frachtowych na transport ładunków na Morzu Bałtyckim i nie tylko. Poprzez rozszerzenie naszej sieci do Finlandii, dalej ulepszamy i rozbudowujemy najbardziej kompleksową, wydajną i zintegrowaną sieć połączeń promowych w Europie Północnej – mówi Niclas Mårtensson, dyrektor zarządzający Stena Line.
Nowa linia promowa Stena Line między Nynäshamn i Hanko zostanie otwarta 1 lutego 2022 roku. Na początku będzie obsługiwana przez prom Urd, który będzie kursował trzy razy
w tygodniu w każdą stronę. Już 1 maja dołączy do niego drugi statek, Stena Gothica, umożliwiając codzienne rejsy w obu kierunkach oraz wygodny załadunek i rozładunek podczas całodziennych postojów w portach. Rejs w jedną stronę potrwa około 13 godzin.
Promy Urd i Stena Gothica to jednostki typu ropax. Każdy z nich ma powierzchnię ładunkową 1600 m i zabiera na pokład 186 osób. Nowa linia między Szwecją a Finlandią to kolejna inwestycja Stena Line w rozszerzanie działalności na Bałtyku. Stena Line w 2022 roku planuje też wprowadzić dwa nowo wybudowane statki typu E-flexer na trasie między Nynäshamn i Ventspils na Łotwie, oraz niedawno przedłużone promy Stena Scandica i Stena Baltica na linię z Gdyni do Karlskrony w Szwecji, znacznie powiększając zdolności przewozowe tego połączenia.
– Z wielką przyjemnością witam Stena Line w Hanko, wiodącym porcie dla efektywnych szlaków transportowych, o centralnym położeniu w południowej Finlandii. Podzielamy cele Stena Line dotyczące tworzenia zrównoważonych łańcuchów dostaw na Bałtyku. Hanko jest kluczowym węzłem dla handlu i produktów przemysłowych, przemysłu motoryzacyjnego oraz eksportu produktów gospodarki leśnej. Nowa trasa rozszerza nasze połączenia z kluczowymi rynkami docelowymi w Szwecji – mówi Anders Ahlvik, dyrektor zarządzający portu w Hanko.
– Z radością witamy nową linię między Nynäshamn i Hanko w Finlandii. Wysoko cenimy naszą wieloletnią współpracę ze Stena Line i cieszymy się, że operator podjął decyzję o dużej inwestycji w naszym porcie Stockholm Norvik – mówi Fredrik Lindstål, prezes zarządu sztokholmskich portów.
Litwa zaostrza kontrolę zboża z Rosji i Białorusi
Aktywny okres w inwestycjach tonażowych. Analiza rynku tonażowego (tygodnie 6-10/2024)
Hapag Lloyd w sztormach w 2023 i 2024 r.
Rząd chce, by terminal zbożowy w Gdyni trafił do KGS
Brak inwestycji w porty i kolej ogranicza potencjał polskiego eksportu rolnego
Europejskie Porozumienie Przemysłowe wyzwaniem i szansą dla portów i stref ekonomicznych