Nowe wozy ratowniczo-gaśnicze, pojazdy elektryczne i wymiana elementów zasilania na znakach nawigacyjnych wzdłuż toru wodnego Szczecin-Świnoujście - to wszystko przewidują umowy dofinansowania podpisane w poniedziałek (6 grudnia) w Zachodniopomorskim Urzędzie Wojewódzkim między Wojewódzkim Funduszem Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Szczecinie, a Komendą Wojewódzką Państwowej Straży Pożarnej oraz Urzędem Morskim w Szczecinie. Wartość inwestycji to blisko 2,5 mln zł.
Podczas dzisiejszego podpisania umówi, wojewoda Zbigniew Bogucki zaznaczył, że to kontynuacja programu modernizacji i wzmacniania służb mundurowych, zapoczątkowany przez rząd premier Beaty Szydło.
Jak informuje Wojewódzki Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Szczecinie, na poprawę prowadzonych akcji wpłyną z pewnością trzy nowe samochody ratowniczo-gaśnicze, które kupi KW PSP w Szczecinie.
Każda z tych jednostek będzie wyposażona w zbiornik wody o pojemności 2500 litrów, agregat prądotwórczy, maszt oświetleniowy, autopompę, a także aparaty powietrzne oraz sprzęt burzący, ratowniczy i sygnalizacyjny.
Koszt inwestycji to 3 mln złotych (w tym 2 mln zł – przekazanie przez WFOŚiGW w Szczecinie ze środków z rezerwy celowej budżetu państwa). Pozostała kwota to dofinansowanie z Komendy Głównej PSP i jednostek samorządu terytorialnego.
Urząd Morski kupi trzy samochody elektryczne
Przy wsparciu WFOŚiGW w Szczecinie, Urząd Morski będzie mógł kupić trzy samochody elektryczne. Dofinansowanie na ten cel wyniesie 350 tys. zł w formie przekazania środków z rezerwy celowej budżetu państwa.
Marek Subocz, prezes zarządu WFOŚiGW w Szczecinie mówił, że pojazdy, które nie emitują zanieczyszczeń do atmosfery będą wykorzystywane w Świnoujściu, Kołobrzegu i Darłowie, m.in. do patroli na terenach szczególnie cennych przyrodniczo, w tym w Wolińskim Parku Narodowym i na obszarach Natura 2000.
W ramach dotychczasowej współpracy z funduszem, Urząd Morski zdobył dofinansowanie na kupno dwóch pojazdów elektrycznych, które służą m.in. przy inspekcjach statków w szczecińskim porcie.
Tor Szczecin-Świnoujście. Będzie bezpieczniej
Na tym nie koniec. Żegluga na Odrze i Zalewie Szczecińskim będzie bezpieczniejsza dzięki nowym elementom zasilania hybrydowego (pojawią się tu panele fotowoltaiczne, generatory wiatrowe, regulatory ładowania oraz po dwa akumulatory). Modernizacji ulegną 24 znaki nawigacyjne wzdłuż toru wodnego Szczecin–Świnoujście.
Mają one zapewnić bezawaryjne działanie znaków nawigacyjnych, które wskazują statkom bezpieczną drogę do portów morskich w Szczecinie i Policach.
Po pogłębieniu toru Wodnego Szczecin-Świnoujście do 12,5 metra do portów zaczną wpływać jeszcze większe jednostki, wzrośnie więc potencjalne poważne zagrożenie zanieczyszczeniem środowiska.
Dodajmy, że projekt do końca przyszłego roku zrealizuje Urząd Morski, a dofinansuje – Wojewódzki Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Szczecinie. Pieniądze na ten cel to 100 tysięcy złotych z rezerwy celowej budżetu państwa.
Litwa zaostrza kontrolę zboża z Rosji i Białorusi
Aktywny okres w inwestycjach tonażowych. Analiza rynku tonażowego (tygodnie 6-10/2024)
Hapag Lloyd w sztormach w 2023 i 2024 r.
Rząd chce, by terminal zbożowy w Gdyni trafił do KGS
Brak inwestycji w porty i kolej ogranicza potencjał polskiego eksportu rolnego
Europejskie Porozumienie Przemysłowe wyzwaniem i szansą dla portów i stref ekonomicznych