Organizacja Sea-Intelligence opublikowała raport Global Liner Performance (GLP), zawierający dane dotyczące rzetelności harmonogramów przewozów morskich do listopada 2023 roku.
W listopadzie globalna dokładność harmonogramu zanotowała pierwszy rzeczywisty spadek m/m, wynoszący minus 2,5 punktu procentowego, co obniżyło wynik do poziomu z marca 2023 r., tj. 61,9%. Jednakże w skali całego roku, rzetelność wzrosła o 5,4 punktu procentowego.
Średnie opóźnienie przybycia statków nadal rośnie, zwiększając się o 0,10 dnia m/m, osiągając w listopadzie poziom 5,02 dni.
W raporcie można także znaleźć informacje na temat wydajności poszczególnych przewoźników. W listopadzie 2023 r. firma Evergreen okazała się najbardziej niezawodnym przewoźnikiem, osiągając wynik rzetelności harmonogramu na poziomie 70%. Drugie miejsce zajęła firma Wan Hai, osiągając 68,1%. Pozostali przewoźnicy mieścili się w przedziale od 50% do 70% dokładności harmonogramów, przy czym najsłabszy wynik, tj. 52,3% zarejestrowała firma ZIM.
Raport GLP dostarcza cennych danych na temat dokładności harmonogramu przewozów morskich w listopadzie 2023 r. Pomimo zanotowanego spadku patrząc na cały rok, możemy dostrzec pozytywne tendencje. Wyzwaniem nadal pozostaje utrzymanie terminowości dostaw w obliczu rosnących opóźnień przybycia statków. Warto śledzić te zmiany, ponieważ mają one wpływ na globalny handel i dostępność produktów na rynku.
Niemieckie porty w kryzysie, a strategia ich ratowania rozczarowuje
Debata "Polskie porty morskie" na XVI Europejskim Kongresie Gospodarczym
Zaczepił w Danii o most, płynie do Polski
CMA CGM i CEVA Logistics oficjalnym partnerem logistycznym igrzysk Paryż 2024
Floty i szlaki żeglugowe bezpieczne dzięki dostępności map elektronicznych. Biura hydrograficzne powinny pomóc żegludze
Nowe sankcje na Rosję mają dotyczyć żeglugi i portów