Organizacja Sea-Intelligence opublikowała raport Global Liner Performance (GLP), zawierający dane dotyczące rzetelności harmonogramów przewozów morskich do listopada 2023 roku.
W listopadzie globalna dokładność harmonogramu zanotowała pierwszy rzeczywisty spadek m/m, wynoszący minus 2,5 punktu procentowego, co obniżyło wynik do poziomu z marca 2023 r., tj. 61,9%. Jednakże w skali całego roku, rzetelność wzrosła o 5,4 punktu procentowego.
Średnie opóźnienie przybycia statków nadal rośnie, zwiększając się o 0,10 dnia m/m, osiągając w listopadzie poziom 5,02 dni.
W raporcie można także znaleźć informacje na temat wydajności poszczególnych przewoźników. W listopadzie 2023 r. firma Evergreen okazała się najbardziej niezawodnym przewoźnikiem, osiągając wynik rzetelności harmonogramu na poziomie 70%. Drugie miejsce zajęła firma Wan Hai, osiągając 68,1%. Pozostali przewoźnicy mieścili się w przedziale od 50% do 70% dokładności harmonogramów, przy czym najsłabszy wynik, tj. 52,3% zarejestrowała firma ZIM.
Raport GLP dostarcza cennych danych na temat dokładności harmonogramu przewozów morskich w listopadzie 2023 r. Pomimo zanotowanego spadku patrząc na cały rok, możemy dostrzec pozytywne tendencje. Wyzwaniem nadal pozostaje utrzymanie terminowości dostaw w obliczu rosnących opóźnień przybycia statków. Warto śledzić te zmiany, ponieważ mają one wpływ na globalny handel i dostępność produktów na rynku.
00:04:03
Rekordowy tunel dnie Bałtyku połączy Niemcy i Danię w 2029 roku (wideo)
00:04:15
Największe kontenerowce świata - przegląd
Polski masowiec zderzył się z suwnicą i żurawiami
Grupa OTL podsumowuje III kwartał. Trudna sytuacja rynkowa
Znamy laureatów IV edycji Grantu Dzielnicowego Busole organizowanego przez Baltic Hub
Hapag-Lloyd: biznes urósł, ale zyski mocno spadły
Wietnamskie porty na liście rankingu Lloyd’s List. Refleksje po Port Gdańsk Business Mixer w Wietnamie
Prezydent Świnoujścia popiera rozwój portu, ale nie utworzenie Przylądka Pomerania
Porzucony w Basenie Północnym w Świnoujściu kuter zatonął