• <

Wynik wyszukiwania - "przewozy morskie" - Wiadomości

Kontenerowce płyną na stratach. Będą szorować po dnie do 2028 roku?

Czy operatorzy kontenerowców będą oglądać dno w budżetach do 2028 r.? A z nimi gestorzy ładunków, spedytorzy, logistycy i terminale? 2023 r. nie był dobry dla operatorów statków kontenerowych. 2024 r. ma być nie lepszy, nie tylko dla armatorów liniowych.
25.12.2023

Zaburzenia w transporcie napędzają europejską inflację. Mimo spadku cen frachtu ten wpływ będzie odczuwalny jeszcze zimą 2023 roku

Koszty stawek frachtowych od kilku miesięcy spadają i są już o ponad 70 proc. niższe niż we wrześniu 2021 roku. To jednak nie oznacza, że rekordowe szczyty z końcówki poprzedniego i początku tego roku przestały oddziaływać na gospodarkę. Jak szacuje Polski Instytut Transportu Drogowego, konsumenci odczują je w postaci podwyżek cen dóbr dopiero zimą 2023 roku. Według analiz Międzynarodowego Funduszu Walutowego obserwowany w ubiegłym roku wzrost kosztów transportu może obecnie zwiększać inflację o ok. 1,5 pkt. proc. rocznie.
14.11.2022

Niebezpieczne bydłowce

Przedstawiamy kolejną analizę wypadku morskiego w ramach naszego cyklu specjalistycznych tekstów dotyczących żeglugi i największych katastrof oraz wypadków morskich.
28.06.2022

Czy rynek transportu morskiego ma się nadal dobrze? Analiza rynku frachtowego i czarterowego (tygodnie 16-20/2022)

Rynek żeglugowy przechodzi intensywne i dynamiczne zmiany. Według wielu analityków gospodarka globalna będzie traciła coraz bardziej na rzecz gospodarki lokalnej. Będzie to miało również wpływ na logistykę morską. Ceny paliw osiągają bardzo wysokie poziomy, co ma oczywiście przełożenie na koszty armatorów i następnie oddziaływuje również na poziom stawek czarterowych i frachtowych, za które muszą płacić gestorzy ładunków. Finalnie wysokie koszty przekładają się na ceny indywidualnych produktów, które ponoszą klienci.
30.05.2022

Konferencja „Perspektywy polskiego przemysłu stoczniowego” - relacja [WIDEO]

W poniedziałek 24 stycznia w Szczecinie na konferencji „Perspektywy polskiego przemysłu stoczniowego” zebrali się reprezentanci gospodarki morskiej, szczególnie Pomorza Zachodniego. Ważnym tematem podczas dyskusji były kwestie dotyczące nowych promów dla polskich armatorów.
25.01.2022

Najgorsza jest nieprzewidywalność, a nie wzrost cen frachtów

Andrzej Bułka, prezes zarządu Fracht FWO Polska, mówi o zmianach na rynku spedycyjnym i jego perspektywach rozwoju.
29.11.2021

Popyt na LNG będzie rósł do 2037 r. a potem spadnie

Popyt na LNG będzie systematycznie rósł do 2037 r., a później będzie malał – wynika z lutowego raportu McKinsey Global Gas Outlook to 2050. W 2035 r. podaż LNG osiągnie 4 333 cbm (mld m3), podczas gdy w 2020 r. wyniosła 3 787 cbm.
08.03.2021

Zakończyły się targi Nor-Shipping. O tym w tym roku rozmawiano w Oslo

Raz na dwa lata konferencja Nor-Shipping organizowana w stolicy Norwegii przyciąga ponad 35 tysięcy specjalistów reprezentujących wszystkie sektory branży morskiej – armatorów, stocznie, dostawców usług i produktów. W tym roku kluczową kwestią omawianą na Nor-Shipping była ochrona środowiska. Nie bez powodu.
10.06.2019

Port Hamburg z rekordowym wynikiem przewozów kolejowych w relacji z zapleczem lądowym

Największy uniwersalny port Niemiec osiągnął w 2018 roku z wynikiem 135,1 milionów ton przeładowanych towarów znaczący wynik. Hamburg skutecznie rywalizował w trudnym środowisku, a w relacji z zapleczem lądowym zwiększył przewozy koleją do łącznie 46,8 milionów ton (+2,7%) a w przypadku kontenerów 2,44 miliona TEU (+4,7%).
19.02.2019

Polityka Insight: „Jakiej floty potrzebuje Polska? Scenariusze rozwoju żeglugi morskiej” – raport

Eksperci Polityki Insihgt przy współpracy ze Związkiem Armatorów Polskich przygotowali raport pt. „Jakiej floty potrzebuje Polska? Scenariusze rozwoju żeglugi morskiej”. Wnioski płynące z tej publikacji nie dotyczą wyłącznie branży shippingowej – niemal 75% światowego handlu (pod względem wartości) odbywa się właśnie drogą morską. Kondycja polskiej branży armatorów ma więc bezpośrednie przełożenie na sytuację przedsiębiorców działających w Polsce. Ich zniknięcie z rynku wiązałoby się np. ze wzrostem kosztów przewozu i dyktatem in
18.01.2019

Powstała pierwsza na świecie firma przewozów bezzałogowych (wideo)

Technologia autonomicznych statków ma szanse zmienić cały świat. Może sprawić, że przewozy morskie staną się najwydajniejszą i najbezpieczniejszą alternatywą transportu. Dwie norweskie firmy: przewoźnik Wilhelmsen i przedsiębiorstwo technologiczne KONGSBERG, połączyły właśnie siły i stworzyły Massterly. Firma zacznie w pełni funcjonować od sierpnia tego roku i będzie oferować komplet usług dotyczących statków autonomicznych. Od samego projektowania, przez systemy sterowania aż do usług logistycznych i operacyjnych.
05.04.2018

UE: Jest porozumienie w sprawie monitorowania emisji CO2 w transporcie ciężkim

Reprezentująca państwa członkowskie UE bułgarska prezydencja wypracowała w nocy z poniedziałku na wtorek porozumienie z przedstawicielami PE w sprawie przepisów dotyczących monitorowania i raportowania emisji CO2 oraz zużycia paliwa przez transport ciężki.
27.03.2018

Akademia Morska w Szczecinie ma nowy symulator

Wydział Nawigacyjny AM w Szczecinie wzbogacił się o nowy sprzęt – symulator inspekcji statku. Umożliwia on m.in. wirtualną wycieczkę po czterech typach statków: masowcu, zbiornikowcu, kontenerowcu lub platformie wiertniczej. Bez konieczności mustrowania na statek można obejrzeć m.in. mostek, siłownię, urządzenia pokładowe, ładownię, zbiorniki itp., ze szczególnym uwzględnieniem elementów konstrukcyjnych i ich stanu technicznego. Nowy symulator to lepsza jakość i efektywność kształcenia w szczecińskiej uczelni.
27.05.2015

Unibaltic Sp. z o.o. podpisał nowy kontrakt na przewozy z Grupą Azoty

31 marca 2015 r. Unibaltic Sp. z o.o. wraz z Grupą Azoty Zakłady Azotowe Puławy S.A. podpisali kolejny, trzyletni kontrakt na przewozy morskie ładunków RSM.
08.04.2015

Unia Europejska zaostrza kontrole

Dwa tygodnie po wprowadzeniu dyrektywy siarkowej, Unia Europejska jest gotowa na zwiększenie kontroli przestrzegania przepisów dotyczących zawartości siarki w paliwach stosowanych na jednostkach poruszających się w obszarach SECA (specjalnych strefach kontroli emisji).
21.01.2015

Maersk i MSC rozpoczną w styczniu działalność w sojuszu 2M

Prawdopodobnie 11 października dwaj najwięksi na świecie armatorzy kontenerowców, Maersk Line i Mediterranean Shipping, dowiedzą się, czy mogą wspólnie działać w sojuszu, który nosi nazwę 2M.
01.09.2014

Rekordowe przewozy morskie towarów w globalnym handlu

80 proc. światowego handlu towarami jest przewożona drogą morską i obsługiwana przez porty na całym świecie. Podkreśla to strategiczne znaczenie gospodarki morskiej dla globalnej gospodarki, ale dowodzi też, że od skutecznego dostępu do usług międzynarodowego transportu morskiego i portów zależy konkurencyjność krajów - stwierdzają eksperci UNCTAD w słowie wstępnym do raportu "Review of maritime transport 2013".
14.12.2013

UE ratyfikuje konwencję ws. cięcia statków na żyletki

Komitet Stałych Przedstawicieli (COREPER I) osiągnął kompromis dotyczący wniosku Rady z ub.r., aby państwa członkowskie UE ratyfikowały międzynarodową konwencję o bezpiecznym i przyjaznym dla środowiska złomowaniu statków.
04.11.2013

Wärtsilä projektuje PSV napędzanego LNG dla Siem Offshore

Siem Offshore wybiera projekt i zintegrowane rozwiązanie firmy Wärtsilä dla kolejnego zaopatrzeniowca górnictwa morskiego napędzanego gazem LNG
03.09.2013

„Niebieski pas”: Komisja łagodzi formalności celne dla statków

Komisja przedstawiła plany ułatwienia formalności celnych dla statków mające na celu ograniczenie biurokracji, zmniejszenie opóźnień w portach i zwiększenie konkurencyjności sektora morskiego.
10.07.2013

Stena Line promuje rozwiązania intermodalne

Stena Line rozszerza ofertę dla klientów frachtowych proponując kolejne rozwiązania intermodalne. Chodzi o oferowanie klientom korzystającym z tras promowych Stena Line na Morzu Północnym, bezpośredniego dwustronnego połączenia kolejowego Poznań–Rotterdam, obsługiwanego przez firmę ERS Railways.
17.06.2013

Spadek globalnych przewozów towarów w kontenerach

Począwszy od czerwca br., maleją światowe przewozy morskie ładunków w kontenerach – wynika z danych Container Trades Statistics.
05.11.2012

Jarosław Wałęsa odpowiada, inni milczą, dlaczego?

Odzew na List Rady Interesantów Portu Szczecin do Polskich Posłów Parlamentu Europejskiego
15.12.2011

Polscy Posłowie do Parlamentu Europejskiego

Szanowni Państwo,W ostatnim okresie pojawiły się w nowe - bardzo poważne- zagrożenia dla funkcjonowania gospodarki morskiej.
28.11.2011

Odwracamy się od Bałtyku

Polska nie wykorzystuje swego morskiego potencjału. A transport morski to u nas nadal "coś ekskluzywnego".
08.09.2011

Trans Polonia wypływa na morze

Przewozy drogowe to za mało. Spółka myśli o handlu międzynarodowym z wykorzystaniem statków i kolei.
19.08.2011

Nowa umowa firmy Balticon

Spółka Balticon podpisała umowę z C. Hartwig Gdynia na przygotowanie kontenerów do załadunku kwasem teraftalowym.
16.06.2011

Przewozy morskie rekordowo potanieją

Analitycy oczekują, że stawki wynajmu statków spadną w tym roku do najniższego poziomu od 2002 r.
11.01.2011

Kryzys w transporcie morskim zmienił modele spedycji

Stawki frachtu morskiego na szlaku Daleki Wschód-Europa powinny ustabilizować się w pierwszym i drugim kwartale 2011 roku na obecnym poziomie. Tak samo stały poziom winny mieć stawki na trasie Europa-Ameryka - ocenia Piotr Kozłowski, dyrektor Frachtu Oceanicznego i Lotniczego w Schenker Sp. z o.o.
22.12.2010

Wynik wyszukiwania - Katalog firm

Dziękujemy za wysłane grafiki.