Anglo-holenderska firma energetyczna Shell przyznała kontrakt firmie Penguin International Ltd, singapurskiemu projektantowi, konstruktorowi i właścicielowi aluminiowych szybkich jednostek na zaprojektowanie, zbudowanie i eksploatację co najmniej trzech promów czysto elektrycznych i ładowarek brzegowych w Singapurze.
Po uruchomieniu nowe obiekty będą pierwszą w pełni elektryczną usługą promową w Singapurze i pierwszą Shella na świecie.
Nowe 200-osobowe promy jednopokładowe będą wykorzystywane do transportu pasażerów między kontynentalnym Singapurem a Shell's Energy and Chemicals Park na wyspie Bukom, zastępując obecnie używane konwencjonalne promy z silnikiem Diesla .
Trasa promowa o długości około 5,5 kilometra z Cieśniny Singapurskiej jest ruchliwym połączeniem, które przewozi około 3000 pasażerów dziennie lub około 1,8 miliona podróży pasażerów rocznie.
W pełni elektryczne promy są zasilane przez system akumulatorów litowo-jonowych o pojemności 1,2 MWh i poruszają się z prędkością ponad 20 węzłów przy zerowej emisji i hałasie. Podczas cumowania w Shell Bukom promy będą ładowane poprzez połączenie szybkiego ładowania w godzinach szczytu i wolnego ładowania poza godzinami szczytu i w nocy. Ultraszybkie ładowarki brzegowe Penguin są w stanie naładować każdy prom w mniej niż 10 minut.
– Przyszłość żeglugi obejmie różne części sektora wykorzystujące różne paliwa, a elektryfikacja jest rozwiązaniem pozwalającym na dekarbonizację krótkich rejsów, w tym operacji portowych – skomentował Nick Potter, dyrektor generalny Shell Shipping and Maritime, Asia Pacific & Middle East.
– Przejście na zeroemisyjne, w pełni elektryczne promy jest częścią ambicji Shell, aby przyspieszyć postęp w kierunku zerowej emisji netto w sektorze żeglugi – dodał.
Electric Dream ma być najnowszym kamieniem milowym na drodze do dekarbonizacji Penguin. Już w 2018 roku firma przeprowadziła modernizację solarną promu pasażerskiego Penguin Redeem. W kwietniu tego roku dostarczyła pierwszą w Singapurze hybrydowo-elektryczną łódź portową Penguin Tenaga. W pierwszej połowie przyszłego roku Penguin planuje dostarczyć hybrydowo-elektryczną łódź patrolową klientowi z Singapuru. Ostatecznie, w pierwszej połowie 2023 roku, promy Electric Dream mają zostać przekazane ich właścicielowi.
Dla Shella projekt jest częścią ambicji firmy, aby pomóc sektorowi żeglugowemu w osiągnięciu zerowej emisji netto do 2050 roku.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii
Hiszpański „Hydrograf”? Navantia zbuduje okręty specjalistyczne dla Armada Española
Duńskie promy bardziej przyjazne środowisku. Jeden z nich otrzyma nowy system akumulatorów