SEA-KIT International pozyskał fundusze na instalację wodorowego ogniwa paliwowego na swojej 12-metrowej bezzałogowej jednostce (USV) Maxlimer, która jest pierwszą w branży.
Projekt, finansowany przez brytyjski Departament Transportu (DfT) współpracujący z InnovateUK, zaprezentuje konwersję oleju napędowego na wodór w konstrukcji USV firmy SEA-KIT. Bramble Energy zaprojektuje i wyprodukuje zindywidualizowaną wersję ogniwa paliwowego z płytką drukowaną (PCBFC), która zostanie umieszczona w obudowie na terenie USV, aby zapobiec wnikaniu wody morskiej i korozji.
Dane zebrane z testów i prób morskich Maxlimer zostaną wykorzystane do projektowania i budowy podobnych USV, a także do budowy większych statków bezzałogowych w najbliższej przyszłości.
SEA-KIT przekazał, że zastosowanie źródła paliwa wodorowego w USV będzie pierwszym na świecie.
– SEA-KIT USV mają podwójny napęd hybrydowy dieslowo-elektryczny, z napędem pochodzącym z silnika elektrycznego zasilanego przez zespoły akumulatorów, które są ładowane przez generatory diesla na miejscu – powiedział Ben Simpson, dyrektor generalny SEA-KIT. – Ten projekt zastąpi jeden z generatorów diesla nową technologią wodorowych ogniw paliwowych firmy Bramble Energy i zademonstruje działanie na morzu z zerową emisją dwutlenku węgla.
SEA-KIT pozyskał dotację w ramach niedawnego konkursu Clean Maritime Demonstration Competition (CMDC) – Strand 2.
Mówi się, że posunięcie to jest częścią zobowiązania Wielkiej Brytanii w ramach strategii Clean Maritime Plan do zmniejszenia emisji gazów cieplarnianych ze statków o co najmniej 50% do 2050 roku.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii
Hiszpański „Hydrograf”? Navantia zbuduje okręty specjalistyczne dla Armada Española
Duńskie promy bardziej przyjazne środowisku. Jeden z nich otrzyma nowy system akumulatorów