Europejskie organizacje opracowują pierwszy w historii scenariusz energetyczny oparty w 100% na energii odnawialnej, który dąży do zmniejszenia emisji dwutlenku węgla o co najmniej 65% do 2030 r. (przeprowadzona) Analiza potwierdza, że Europa może osiągnąć neutralność klimatyczną do roku 2040 oraz poprowadzić resztę świata na zmianę energii na odnawialną.
Organizacje pozarządowe pod przewodnictwem Climate Action Network (CAN) Europe oraz Europejskiego Biura Ochrony Środowiska przedstawiły „Scenariusz zgodny z Porozumieniem paryskim (PAC) dla infrastruktury energetycznej” pokazując że możliwe jest osiągnięcie:
Po raz pierwszy organizacje społeczeństwa obywatelskiego opracowały wspólnie taki scenariusz, co czyni go wybitnym wkładem w pilnie potrzebną międzysektorową i międzyspołeczną debatę na temat tego, jak powinna wyglądać przyszłość energetyczna Europy.
Organizacje pozarządowe stwierdziły, że badania są światełkiem nadziei w walce ze zmianami klimatu, również wezwały europejskich decydentów oraz planistów infrastruktury energetycznej, aby wykazali się większą ambicją podczas opracowywania praw, celów i planów dotyczących naszego systemu energetycznego.
Wendel Trio, dyrektor CAN Europe, powiedział:
„Ten scenariusz wyraźnie pokazuje, że istnieje tylko jedna bariera, aby być wystarczająco ambitnym i ograniczyć wzrost temperatury o 1,5°: wytworzone przez człowieka. Mamy technologię, mamy zasoby i teraz nadszedł czas, aby Europa podjęła działania transformacyjne.”
Patrick Ten Brink, dyrektor ds. Polityki UE, EEB, powiedział:
„Równolegle z wprowadzeniem scenariusza PAC opracowaliśmy „Zapytanie o dostosowane europejskie scenariusze planowania energetycznego” wspierane przez szeroką grupę podmiotów z branży energetycznej. To żądanie podkreśla potrzebę planowania infrastruktury energetycznej dla różnych scenariuszy - w tym tych z bardzo wysokim udziałem energii odnawialnej i elektryfikacji - aby lepiej zrozumieć opcje i stojące przed nami wyzwania.”
Aby dowiedzieć się więcej o scenariuszu PAC i jego implikacjach, odwiedź stronę internetową PAC i zapoznaj się z naszym briefingiem prasowym.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Norweski przewoźnik otrzymał pierwszy statek PCTC zgodny z nowymi przepisami bezpieczeństwa IMO
W Peru rozpoczęto budowę fregaty. To kolejne z serii przedsięwzięć w ramach rozwoju floty i branży okrętowej
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii