Brytyjski Rolls-Royce wraz z firmą Power Systems z siedzibą w Friedrichshafen, utworzyli nową jednostkę organizacyjną o nazwie Power Lab, która będzie koncentrować się na opracowywaniu rozwiązań napędowych i energetycznych dla sektora morskiego i infrastruktury.
Firma planuje położyć silny nacisk na systemy ogniw paliwowych oraz produkcję i wdrażanie paliw syntetycznych.
- Postawiliśmy sobie za misję wykorzystanie trendów, które obserwujemy na naszych rynkach, poprzez tworzenie nowych rozwiązań napędowych i energetycznych, których szukają nasi klienci. Dlatego ważne jest, aby rozwój naszego portfolio produktów koncentrował się na nowych technologiach, które umożliwiają taką przyszłość - powiedział Andreas Schell, dyrektor generalny Rolls-Royce Power Systems.
Na czele nowej jednostki organizacyjnej firmy Rolls-Royce stoi dr Peter Riegger, który wcześniej kierował działem badań i technologii.
Jedna z nowych technologii w programie Power Lab obejmuje produkcję i wdrażanie paliw, opartych na odnawialnych źródłach energii (Power-to-X).
- Paliwa syntetyczne mogą wspierać działanie bezemisyjne netto zarówno obecnych, jak i przyszłych systemów napędowych i energetycznych, a także umożliwiać magazynowanie energii odnawialnej. Wierzymy w tę technologię i chętnie wspieramy jej rozwój - wyjaśnił dr Arne Schneemann, odpowiedzialny za wstępny rozwój w zespole Power Lab.
Power Lab również postawiło sobie za cel wykorzystanie ogniw paliwowych do wytwarzania energii.
- Pod względem ogólnej wydajności, ogniwo paliwowe jest niekwestionowanym liderem, a ponadto generuje bardzo niską lub zerową emisję - powiedział dr Philippe Gorse, którego zespół jest odpowiedzialny za prace koncepcyjne nad ogniwem paliwowym w laboratorium Power Lab.
Protest pracowników portu w Hamburgu. Nie chcą stać się częścią MSC
Pojazd nawodny Drix zmienia spojrzenie na morską autonomiczność
Ulstein Verft podpisuje nowy kontrakt na budowę statku do układania kabli dla firmy Nexans
Uroczysty chrzest doku w Stoczni Pomerania
Babcock i HII wspierają budowę atomowych okrętów podwodnych w ramach programu AUKUS
MOL i Tsuneishi włączają się w "wyścig po metanol" i zamawiają swój pierwszy statek napędzany tym paliwem