Rosyjskie koleje państwowe uruchamiają projekt przewozów multimodalnych (łączących różne środki transportu) pomiędzy granicą z Chinami, poprzez Kaliningrad, do Hamburga w Niemczech. Trasą tą, drogą kolejową i morską, transportowane będą kontenery z Chin do UE.
Podczas przejazdów pilotażowych czas transportu z miasta Chongqing w środkowych Chinach do Hamburga wyniósł 12 i 14 dni - podały dziś koleje rosyjskie.
Projekt przewozów multimodalnych realizują wspólnie spółka OTLK, należąca do Rosyjskich Kolei Żelaznych |(RŻD) i niemiecka spółka Berliner-Germany (BIT-Germany). Pilotażowe przejazdy odbyły się w sierpniu i wrześniu br. Trasa prowadzi od stacji kolejowej Ałtynkol na granicy Kazachstanu i Chin, poprzez porty w Kaliningradzie i obwodzie kaliningradzkim do portu Hamburga.
Od października br. połączenia te staną się regularne - zapowiedziały RŻD.
Transport wodny między Kaliningradem i Hamburgiem pozwala na przewożenie towarów do Europy Zachodniej bez tranzytu przez terytorium Polski.
00:04:03
Rekordowy tunel dnie Bałtyku połączy Niemcy i Danię w 2029 roku (wideo)
00:04:15
Największe kontenerowce świata - przegląd
Polski masowiec zderzył się z suwnicą i żurawiami
Grupa OTL podsumowuje III kwartał. Trudna sytuacja rynkowa
Znamy laureatów IV edycji Grantu Dzielnicowego Busole organizowanego przez Baltic Hub
Hapag-Lloyd: biznes urósł, ale zyski mocno spadły
Wietnamskie porty na liście rankingu Lloyd’s List. Refleksje po Port Gdańsk Business Mixer w Wietnamie
Prezydent Świnoujścia popiera rozwój portu, ale nie utworzenie Przylądka Pomerania
Porzucony w Basenie Północnym w Świnoujściu kuter zatonął