Zarząd Morskiego Portu Gdynia podał, że 2021 rok okazał się być rekordowym pod względem przeładunków paliw dostarczanych drogą morską do Bazy Paliw PERN w Dębogórzu.
W 2021 roku w Bazie Paliw w Dębogórzu rozładowano historycznie największą ilość paliwa – było to dokładnie 2 722 857 m3 oleju napędowego, co przekłada się na ok. 2 mln 267 tys. ton. To wynik aż o 35 proc. lepszy niż w 2020 roku.
Tym samym baza paliw PERN po raz pierwszy przekroczyła granicę 2 milionów ton paliw przeładowanych z transportu morskiego Stało się to dokładnie 22 listopada, kiedy zakończył się rozładunek tankowca Hafnia Sunda, który dostarczył blisko 40 tys. m3 oleju napędowego.
W 2021 roku w Dębogórzu wiele się działo. Poza rosnącymi przeładunkami, rosły także nowe inwestycje. Baza powiększyła się o dwa nowe zbiorniki, po 32 tys. m3 każdy. Dzięki temu pojemność magazynowa całej bazy wynosi niemal 260 tys. m3. W tym roku do eksploatacji wejdzie kolejny nowy zbiornik – jego budowa postępuje. W planach zaś są dwa następne. Pod koniec listopada ogłoszony został przetarg na nadzór inwestorski nad rozbudową czterech baz paliw, w ramach której powstanie łącznie osiem zbiorników, z czego wspomniane dwa zostaną zlokalizowane w Dębogórzu.
Trwa także rozbudowa kolejowego frontu załadunkowego wraz z bocznicą kolejową. W jej ramach powstają nowe rurociągi i instalacje pompowe, nowe stanowiska do obsługi cystern kolejowych i nowe torowiska.
W Porcie Gdynia zainstalowano nowy, podwyższony nalewak do rozładunku dużych tankowców, powyżej 30 tys. ton. Jest to drugie tego typu urządzenie na Stanowisku Przeładunku Paliw Płynnych. Modernizacja została zrealizowana przez Zarząd Morskiego Portu Gdynia.
2021 rok okazał się być rekordowym w całej historii Bazy Paliw w Dębogórzu w odniesieniu do ilości paliwa rozładowanego z transportu morskiego. Łącznie rozładowano 2.722.857 m3 oleju napędowego (tj. ok. 2 mln 267 tyś ton).
— Port Gdynia Official (@PortGdynia) December 31, 2021
Jest to o 35% więcej niż w roku 2020. pic.twitter.com/xlchnjOy1w
Grupa Unimot podpisała z Peninsula Petroleum Limited list intencyjny w sprawie współpracy w zakresie fizycznych dostaw paliwa żeglugowego w polskich portach
Po ponad miesiącu od katastrofy kolejne statki opuszczają port w Baltimore
Rail Baltica wkładem w nowoczesny transport towarowy dla krajów nadbałtyckich
Z Portu Gdańsk do Grudziądza przetransportowano 300-tonowy element przyszłej elektrowni
Nowo wybudowane Nabrzeże Dąbrowieckie w Porcie Szczecin obsłużyło pierwszy statek
Konosament – wydanie ładunku na podstawie LOI