Chińska stocznia Dalian Shipbuilding Industry Company (DSIC) ogłosiła, że pozyskała zamówienie na cztery masowce, mające pływać po Wielkich Jeziorach Amerykańskich. Zleceniodawcą jest Polska Żegluga Morska.
Statki mają mieć pojemność 37 tys. ton i powstaną w zakładzie w Szanghaju, który ma duże doświadczenie w budowaniu masowców na jeziora. Jednostki mają mierzyć po 200 metrów długości 23,70 m szerokości. Według stoczni masowce mają mieć poprawioną manewrowość, wyższą ekonomię eksploatacji i w porównaniu z innymi statkami tego typu mają wyróżniać się ekologicznymi rozwiązaniami. Dzięki swoim parametrom masowce będą mogły także wypływać na otwarte akweny.
Polska Żegluga Morska – znana także jako Polsteam – jest jednym ze znaczących armatorów prowadzących przewozy poprzez Wielkie Jeziora Amerykańskie. W ostatnim czasie spółka sprzedała kilka mniejszych jeziorowców, jednak wciąż utrzymuje ważne miejsce w obsłudze cargo przy pomocy floty jeziorowo-oceanicznej. Nowe zamówienie świadczy podjętej misji modernizacji użytkowanego tonażu zgodnie z wytycznymi dotyczącymi m.in. emisji.
Fot. Depositphotos
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii
Hiszpański „Hydrograf”? Navantia zbuduje okręty specjalistyczne dla Armada Española
Duńskie promy bardziej przyjazne środowisku. Jeden z nich otrzyma nowy system akumulatorów