Główny singapurski operator kontenerowy poinformował o swoim sukcesie, jakim było obsłużenie w 2024 roku ponad 40 milionów TEU. Ma to podkreślać jego rozwój, jako również podmiotu międzynarodowego koncernu, do którego należy m.in. znajdujący się w Gdańsku terminal Baltic Hub.
Jak podkreśla PSA Singapore, ten nowy rekord przewyższa poprzedni, wynoszący 38,8 miliona TEU ustanowiony w 2023 roku, wskazując na ciągły rozwój firmy i sprawności prowadzonych operacji przeładunkowych.
– Rekordowa przepustowość flagowego terminalu PSA w Singapurze jest niezwykłym kamieniem milowym i przykładem naszego zaangażowania w utrzymanie płynności globalnego handlu. Nasz sukces opiera się na zaufaniu i partnerstwie, które dzielimy z naszym kierownictwem, personelem, związkami zawodowymi, klientami i partnerami, za co jestem głęboko wdzięczny. Opierając się na tej pozytywnej dynamice, będziemy dążyć do wzmocnienia synergii między naszymi operacjami portowymi i usługami przyległymi do portów, łącząc nasze strategiczne węzły w celu stworzenia bardziej spójnego i zintegrowanego ekosystemu portowego zgodnie ze strategią PSA Node to Network. Pozostajemy zaangażowani w integrację zaawansowanej technologii z naszą wiedzą operacyjną, jednocześnie pracując nad wzmocnieniem naszej roli jako niezawodnego globalnego operatora portowego i zaufanego partnera dla interesariuszy ładunków – wskazał Ong Kim Pong, Dyrektor Generalny Grupy PSA International.
– W roku pełnym wydarzeń dla branży, osiągnięcie to umacnia pozycję PSA Singapur jako światowego hubu przeładunkowego. Jestem głęboko wdzięczny naszym klientom i interesariuszom za ich zaufanie i wsparcie dla PSA Singapore jako partnera i dostawcy rozwiązań hubowych wspierających rozwój i odporność ich sieci. Chciałbym również wyrazić moje najgłębsze uznanie dla naszych pracowników i związków zawodowych, których wytrwałość i praca zespołowa umożliwiły osiągnięcie tego celu. Wraz z ewolucją globalnego krajobrazu morskiego, PSA będzie nadal ściśle współpracować z partnerami z sektora publicznego i prywatnego, aby zapewnić nowe możliwości i zdolności, które wzmocnią pozycję Singapuru jako krytycznego węzła w globalnym handlu i jako wiodącego międzynarodowego węzła morskiego z wyboru – wskazał Nelson Quek, regionalny dyrektor generalny PSA International na Azję Południowo-Wschodnią.
Jako największy na świecie węzeł przeładunkowy, PSA wzmacnia swoją pozycję jako istotnej bramy łączącej gospodarkę Singapuru z globalnym rynkiem. Także w 2023 roku aktywność biznesowa zarządów terminali PSA pozwoliła również rekord przeładunków. Przeładowano wtedy 94,8 mln kontenerów w przeliczeniu na TEU, co oznaczało wzrost podaży kontenerów o 4,3% w porównaniu z 2022 rokiem. Ponad 1/3 tych przeładunków dotyczyła Singapuru. Podkreślać to ma kluczową rolę PSA jako ważnego czynnika umożliwiającego globalny handel i łączność, a także zaufanego partnera dla swoich klientów i interesariuszy. Aktywa firmy osiągnęły na koniec 2023 r. prawie 27,5 mld dolarów. Kolejny, ubiegłoroczny rekord ma dowodzić też jej zaangażowania w zapewnienie odpornego, wydajnego i zrównoważonego przepływu ładunków w ramach transportu morskiego.
Swój wkład w ogólną działalność PSA ma również znajdujący się w Porcie Gdańsk terminal przeładunkowy Baltic Hub, w którym firma ma 40% udziałów. Aktualnie trwa jego rozbudowa. Dzięki budowie terminalu T3 jego roczna przepustowość wzrośnie nawet o 1,5 mln TEU. Firma chce skupić się również na efektywności energetycznej, zrównoważonym rozwoju i dalszym zaangażowaniu społecznym.
Czytaj więcej: Baltic Hub: w przyszłym roku zakończy się rozbudowa terminalu kontenerowego w Gdańsku
Przypomnijmy, że wynik operacyjny terminala w 2023 roku to ponad 2 mln TEU, a największa liczba przeładunków podczas jednego zawinięcia, 13 195 kontenerów (22 454 TEU), została odnotowana we wrześniu na statku Marit Maersk. Średnia roczna wynosi 6 500 kontenerów tygodniowo. Z kolei w sierpniu 2023 roku obsłużono rekordową liczbę ciężarówek w ciągu jednego dnia, blisko 2 811, przy średniej ok. 2 000.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii
Hiszpański „Hydrograf”? Navantia zbuduje okręty specjalistyczne dla Armada Española
Duńskie promy bardziej przyjazne środowisku. Jeden z nich otrzyma nowy system akumulatorów