Jak poinformowała stocznia Remontowa Shipbuilding S.A. w Gdańsku z grupy kapitałowej Remontowa Holding, kolejny prom z napędem gazowym został przekazany kanadyjskiemu Armatorowi BC Ferries. Mowa o jednostce Salish Heron.
Salish Heron to czwarty prom, zbudowany na zamówienie armatora BC Ferries w stoczni Remontowa Shipbuilding. Jednostka opuściła Gdańsk 22 grudnia. Trasa podróży, licząca ponad 10 400 mil morskich, wiodła przez Ocean Atlantycki, Kanał Panamski i wzdłuż zachodniego wybrzeża Pacyfiku w Ameryce Północnej do Victoria’s Ogden Point.
Oficjalne podpisanie dokumentów zdawczo-odbiorczych czwartego z serii promu Salish Heron odbyło się 21 marca w siedzibie BC Ferries w Kanadzie.
Statek wkrótce zostanie włączony do obsługi ruchu pasażersko-samochodowego w rejonie cieśniny „Strait of Georgia”.
Salish Heron zastąpi prom Mayne Queen i będzie obsługiwać, wspólnie z Queen of Cumberland linię Swartz Bay – Southern Gulf Islands w prowincji Kolumbia Brytyjska w zachodniej Kanadzie. Jego portem macierzystym będzie Victoria.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii
Hiszpański „Hydrograf”? Navantia zbuduje okręty specjalistyczne dla Armada Española
Duńskie promy bardziej przyjazne środowisku. Jeden z nich otrzyma nowy system akumulatorów