• <
PZT_1100x200_gif_2020

Wojewoda małopolski wydał decyzję ZRID dla odcinka drogi ekspresowej S7

Strona główna Porty Morskie, Logistyka Morska, Transport Morski Wojewoda małopolski wydał decyzję ZRID dla odcinka drogi ekspresowej S7
Wojewoda małopolski wydał decyzję ZRID dla odcinka drogi ekspresowej S7 - GospodarkaMorska.pl

pc

28.08.2019 Źródło: PAP

Wojewoda małopolski wydał decyzję o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej (ZRID) dla budowy 14-km odcinka drogi ekspresowej S7 od węzła Widoma do węzła Szczepanowice w woj. małopolskim. Wykonawca może teraz przystąpić do prac budowlanych.

Zgodnie z umową podpisaną przez Generalną Dyrekcję Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA) w styczniu 2018 roku, odcinek w systemie „zaprojektuj i zbuduj” ma zrealizować portugalska firma Mota-Engil Central Europe. Koszt inwestycji wyniesie ponad 508 mln zł.

„To wydarzenie przełomowe, bo zapaleniem zielnego światła dla budowy drogi S7 w nowym przebiegu jest wydanie ZRID na realizację jej pierwszego odcinka” - zaznaczył wojewoda Piotr Ćwik podczas środowego briefingu.

Jak podkreślił, wydana właśnie i przekazana wykonawcy decyzja ma klauzulę natychmiastowej wykonalności, co oznacza, że firma może wejść na plac i rozpocząć prace budowlane. Termin zakończenia inwestycji, zapisany w umowie, to pierwszy kwartał 2021 roku.

Zakres planowanej inwestycji obejmuje m.in. budowę 14-km odcinka dwujezdniowej drogi ekspresowej S7, węzłów drogowych łączących S7 z istniejącym układem komunikacyjnym, niezbędnych obiektów inżynierskich, a także dróg dojazdowych.

Wybrany w przetargu wykonawca chce ponad 508 mln zł za wykonanie zadania i daje na nie gwarancję jakości na 10 lat.

Przyszły prawie 56-km odcinek S7 od granicy woj. świętokrzyskiego do węzła Igołomska w Krakowie został podzielony na trzy części realizacyjne. Są to: odcinek od granicy województwa świętokrzyskiego do węzła Szczepanowice (bez węzła) - długość ok. 23 km; odcinek węzeł Szczepanowice (z węzłem) do węzła Widoma (z węzłem) - długości ok. 14 km oraz odcinek węzeł Widoma (bez węzła) do granic Krakowa (z włączeniem do węzła Igołomska) - długości ok. 18 km.

Największy problem jest z pierwszym odcinkiem od granicy woj. świętokrzyskiego do Szczepanowic (bez węzła Szczepanowice). Protesty mieszkańców wsi Poradów w powiecie miechowskim dotyczące ok. 5-km fragmentu S7 projektowanego w rejonie ich miejscowości doprowadziły do uchylenia przez sąd decyzji środowiskowej. Dlatego w ramach tego odcinka wyodrębniono dwa etapy - ten oprotestowany został wyłączony i będzie musiał uzyskać nową decyzję.

Z kolei 18-kilometrowy etap od granicy woj. świętokrzyskiego do węzła Miechów – według zapowiedzi wojewody – jeszcze we wrześniu może uzyskać decyzję ZRID. Według deklaracji krakowskiego oddziału GDDKiA w najbliższym czasie powinien zostać ogłoszony przetarg na wykonawcę tego zadania.

Odcinek od węzła Widoma do granic Krakowa ma wybranego wykonawcę - we wrześniu zeszłego roku GDDKiA podpisała umowę w tej sprawie z włoską firmą Salini Impregilo. Koszt tej inwestycji przekroczy 1,072 mld zł.

Obecnie w Małopolsce trwa budowa trzech odcinków górskiego fragmentu drogi ekspresowej S7 między Lubniem a Rabką. Na liczącej 16,7 km trasie powstaje najdłuższy w Polsce, ponad 2-km tunel. Inwestycję podzielono na trzy odcinki: Lubień - Naprawa, Naprawa - Skomielna Biała wraz z budową tunelu i Skomielna Biała - Chabówka. Budowa wszystkich odcinków tej trasy powinna się zakończyć do 2021 r.

Droga krajowa nr 7 (na niektórych odcinkach S7) jest jednym z najważniejszych szlaków komunikacyjnych w Polsce przebiegającym od Gdańska do Rabki-Zdroju. Ma ok. 720 km długości. Nową trasę w większości zlokalizowano w miejscu istniejącej drogi krajowej nr 7, czyli w korytarzu trasy europejskiej E-77. Droga połączy aglomerację trójmiejską, warszawską i krakowską.

Minister infrastruktury Andrzej Adamczyk deklarował w zeszłym roku, że cała droga ekspresowa S7 wiodąca od Trójmiasta, przez Warszawę, Kraków do Rabki, a także dwupasmowy dalszy odcinek do Nowego Targu (DK47) będą gotowe na koniec 2023 r.

Źródło:
PAP
Port Gdynia - Budowa infrastruktury portowej do odbioru ścieków ze statków w Porcie Gdynia - 390x150
port_gdańsk_sprzedaż_pge_390x100_2021

Surowce

 Ropa brent 64,38 $ baryłka  0,00% 21:58
 Cyna 27696,00 $ tona 0,79% 14 kwi
 Cynk 2789,00 $ tona 1,27% 14 kwi
 Aluminium 2297,00 $ tona 0,83% 14 kwi
 Pallad 2680,00 $ uncja  0,00% 21:57
 Platyna 1191,10 $ uncja  0,00% 21:59
 Srebro 25,11 $ uncja  0,00% 21:59
 Złoto 1731,30 $ uncja  0,00% 21:59

Dziękujemy za wysłane grafiki.