PMK
Od kwietnia tego roku statki podróżujące przez Kanał Panamski może czekać 30-procentowy wzrost opłat – przewiduje Międzynarodowa Izba Żeglugi (ICS).
W zeszłym miesiącu Zarząd Kanału Panamskiego (ACP) wprowadziła serię nowych środków, aby utrzymać operacyjny poziom wody i zapewnić niezawodność użytkownikom, jednocześnie wdrażając długoterminowe rozwiązanie dla wody.
Nałożony 15 lutego opłata za słodką wodę w wysokości 10 000 USD dotyczy statków o długości ponad 125 stóp. Dodatkowa opłata będzie zmienna w zależności od poziomu jeziora Gatun w momencie tranzytu. ICS oblicza, że ten ruch zwiększy koszty dla statków przechodzących przez Kanał Panamski nawet o 15%.
Nowa opłata za wodę słodką wyprzedza znaczące zmiany w opłatach drogowych Panama Canal Authority 2020, która wejdzie w życie 1 kwietnia tego roku. Ta modyfikacja może spowodować wzrost kosztów o nawet 17% dla statków przepływających tą drogą wodną.
Jeśli opłaty zostaną połączone, niektóre statki przepływające przez Kanał Panamski mogą stawić czoła podwyżkom cen o ponad 30% do 1 kwietnia. Okres między ogłoszeniem nowych opłat za wodę słodką a datą ich wdrożenia wynosi tylko miesiąc, co daje niewiele czasu armatorom. ICS dodał, że wszystkie zainteresowane strony były zaangażowane w proces decyzyjny w sprawie modyfikacji opłat w ubiegłym roku, a władze Kanału Panamskiego zgodziły się w tym czasie odroczyć podwyżki, aby umożliwić armatorom uwzględnienie wzrostu.
W przypadku właścicieli statków proponowane opłaty stanowią kolejny wzrost opłat za przejazd.
- Branża zmaga się obecnie ze wzrostem presji cenowej na całym świecie, ponieważ koronawirus mocno obniżył popyt, a rynki dostosowują się do nowych przepisów dotyczących poziomów siarki. Dlatego jest wysoce niewskazane, aby władze Kanału Panamskiego w tym czasie zwiększały obciążenie przemysłu i szeroko pojętej światowej gospodarki. Żegluga już teraz musi się godzić na najmniejsze marże. Podwyżki kosztów w tym zakresie, bez wystarczającego ostrzeżenia, wywierają nadmierną presję na przemysł we wrażliwym czasie, gdy jesteśmy proszeni o inwestowanie w przyszłość o niskiej emisji – skomentował Guy Platten, sekretarz generalny ICS. - Zachęcamy władze portu w Panamie do rozważenia odroczenia wprowadzenia opłaty za słodką wodę, aby dać przemysłowi szansę na lepsze przygotowanie - dodał Platten.
Założona w 1921 roku Międzynarodowa Izba Żeglugi jest głównym międzynarodowym stowarzyszeniem handlowym branży żeglugowej, reprezentującym armatorów i operatorów we wszystkich sektorach i branżach.
Tygodniowy przegląd promowy, a w nim m.in. o armatorach, którzy na bieżąco dostosowują się do sytuacji po brexicie
Speed – rekordowy rok mimo utraconych możliwości
Damen: autonomiczna żegluga ≠ bezzałogowe statki
Największe kontenerowce świata - przegląd
Stena Bulk, czyli dlaczego gaz LNG powinien zawsze podróżować pierwszą klasą
Inwestycja na terminalu promowym w Świnoujściu zmienia go z każdym dniem [wideo]
Ropa brent | 55,89 $ | baryłka | 2,08% | 20:56 |
Cyna | 21495,00 $ | tona | 0,92% | 15 sty |
Cynk | 2698,00 $ | tona | -0,66% | 15 sty |
Aluminium | 2000,00 $ | tona | -0,50% | 15 sty |
Pallad | 2362,00 $ | uncja | -0,63% | 20:55 |
Platyna | 1089,10 $ | uncja | -0,39% | 20:55 |
Srebro | 25,20 $ | uncja | 0,76% | 20:56 |
Złoto | 1838,75 $ | uncja | 0,11% | 20:56 |