PMK
Zarząd Portu Singapur uruchomił portal kompleksowej obsługi transakcji regulacyjnych i usług portowych na morzu. Usługa o nazwie digitalPORT@SG ma poprawić wydajność portu.
W pierwszej fazie rozwoju projektu użytkownicy będą mogli uzyskać zgodę na wszystkie statki przybywające i wychodzące z trzech agencji publicznych - MPA, Urzędu Imigracyjnego i Kontrolnego oraz Narodowej Agencji Środowiska - za pośrednictwem jednego portalu.
Portal skonsoliduje do 16 osobnych formularzy w jednej aplikacji, co ma zaoszczędzić branży transportowej około 100 000 roboczogodzin rocznie.
digitalPORT @ SG będzie również miał funkcję wymiany danych z systemami społeczności portowych, takimi jak Portnet i Jurong Port Online. Dzięki temu będzie można otrzymać odpowiednie informacje, w tym deklarację operacji towarów niebezpiecznych (DG) w terminalach portowych.
Test, w którym wzięło udział ponad 10 firm, rozpoczął się już 1 października, a portal będzie stopniowo wdrażany w branży od grudnia 2019 r.
W drugiej fazie system zostanie ulepszony tak, aby pełnił również funkcję cyfrowego sklepu dla rezerwacji terminali i usług morskich, ułatwiając operacje just-in-time (JIT) w celu optymalnego planowania przepływu statków w porcie w Singapurze.
Polski sektor transportu wodnego podkreśla znaczenie współpracy w obszarze badań i rozwoju
Nabrzeże Hanzy– nowa nazwa Nabrzeża Wyspy Spichrzów w Gdańsku
Rynek kontenerowy nadal w dołku
Oceanarium w kołobrzeskim porcie – nowa, całoroczna atrakcja?
Hongkong wypada z czołówki najbardziej zatłoczonych portów świata
Jest wyrok Trybunału Konstytucyjnego ws. nieruchomości portowych