PMK
Zarząd Portu Singapur uruchomił portal kompleksowej obsługi transakcji regulacyjnych i usług portowych na morzu. Usługa o nazwie digitalPORT@SG ma poprawić wydajność portu.
W pierwszej fazie rozwoju projektu użytkownicy będą mogli uzyskać zgodę na wszystkie statki przybywające i wychodzące z trzech agencji publicznych - MPA, Urzędu Imigracyjnego i Kontrolnego oraz Narodowej Agencji Środowiska - za pośrednictwem jednego portalu.
Portal skonsoliduje do 16 osobnych formularzy w jednej aplikacji, co ma zaoszczędzić branży transportowej około 100 000 roboczogodzin rocznie.
digitalPORT @ SG będzie również miał funkcję wymiany danych z systemami społeczności portowych, takimi jak Portnet i Jurong Port Online. Dzięki temu będzie można otrzymać odpowiednie informacje, w tym deklarację operacji towarów niebezpiecznych (DG) w terminalach portowych.
Test, w którym wzięło udział ponad 10 firm, rozpoczął się już 1 października, a portal będzie stopniowo wdrażany w branży od grudnia 2019 r.
W drugiej fazie system zostanie ulepszony tak, aby pełnił również funkcję cyfrowego sklepu dla rezerwacji terminali i usług morskich, ułatwiając operacje just-in-time (JIT) w celu optymalnego planowania przepływu statków w porcie w Singapurze.
00:04:03
Rekordowy tunel dnie Bałtyku połączy Niemcy i Danię w 2029 roku (wideo)
00:04:15
Największe kontenerowce świata - przegląd
Polski masowiec zderzył się z suwnicą i żurawiami
Prezydent Elbląga: unijne środki na modernizację portu dadzą miastu silny impuls rozwojowy
Okno Maersk na Azję. Firma otwiera centrum logistyczne w Szanghaju
Służby i instytucje przygotowują się do sezonu zimowego. Spotkanie z udziałem ministra infrastruktury
KE dała zielone światło na unijne finansowanie inwestycji w porcie w Elblągu
Fąfara: w przyszłym roku Orlen może dostarczyć Ukrainie 1 mld m sześc. gazu
Południowa perspektywa na dostęp do morza. Porty Szczecin i Świnoujście bramą dla Dolnego Śląska i Opolszczyzny