PMK
Przeładunki kontenerów w 2019 roku osiągnęły najwyższy w historii poziom 37,2 mln TEU, mimo trudnej globalnej koniunktury gospodarczej napędzanej przez napięcia geopolityczne i wojny handlowe. To o 1,6% lepszy wynik niż w 2018 roku. Ogółem w 2019 roku port obsłużył 626,2 mln ton ładunku.
Wydajność bunkrowania w porcie była stała, rejestrując wielkość sprzedaży bunkra w wysokości 47,5 mln ton w 2019 r. W porównaniu do danych z poprzednich dwóch lat sprzedaż bunkra była nieco niższa.
Singapur, jeden z największych portów bunkrowych na świecie, jest świadkiem ogromnych kolejek, ponieważ statki czekają w kolejce na paliwa zgodne z przepisami IMO 2020. Nie wiadomo jeszcze jaki wpływ będzie to miało na wyniki sprzedaży bunkra w tym roku.
Urząd Morski i Portowy Singapuru poinformował, że czyszczenie zbiorników bunkierek odbywa się stopniowo. Władze ściśle współpracują z zainteresowanymi stronami z branży nad płynnym przejściem na dostawy paliwa zgodnego z wymogami.
Koszt oleju napędowego o wysokiej zawartości siarki w Singapurze spadł o 47% od połowy września, zgodnie z cenami Cockett Marine, ponieważ będzie on zabroniony zgodnie z nowymi przepisami, chyba że statki będą wyposażone w płuczki zmniejszające zanieczyszczenie.
Istnieje kilka alternatyw, aby pokonać zatory, ponieważ pobliskie porty w Malezji przygotowują się również do zmiany przepisów i czyszczenia swoich statków bunkrowych.
- Wyraźnie widzimy wpływ na infrastrukturę bunkrowania - powiedział Rahul Kapoor, szef badań morskich w IHS Markit w Singapurze.
Łączny tonaż statków pod banderą Singapuru osiągnął 97,3 mln GT w 2019 roku
Konosament – wydanie ładunku na podstawie LOI
Idą zmiany w Porcie Gdynia. Demontaż Bühlera na Nabrzeżu Indyjskim
Zmiany w Chińsko-Polskim Towarzystwie Okrętowym S.A. "Chipolbrok"
Unimot przygotowuje dodatkową infrastrukturę importową dla LPG
W Baltimore otwarto trzecią, tymczasową trasę w pobliżu zniszczonego mostu
MI przygotuje projekt rozporządzenia ws. planu zagospodarowania przestrzennego wód portu morskiego w Dziwnowie