• <
PZT_1100x200_gif_2020

Prezes Portu Gdańsk: Każdy odcinek nowej drogi oznacza dla nas otwieranie szampana

Strona główna Porty Morskie, Logistyka Morska, Transport Morski Prezes Portu Gdańsk: Każdy odcinek nowej drogi oznacza dla nas otwieranie szampana
Prezes Portu Gdańsk: Każdy odcinek nowej drogi oznacza dla nas otwieranie szampana - GospodarkaMorska.pl

pc

07.08.2019 Źródło: własne

Każdy odcinek nowej drogi oznacza dla nas otwieranie szampana – mówił w poniedziałek na antenie Radia Gdańsk Łukasz Greinke, prezes Zarządu Morskiego Portu Gdańsk. Odniósł się w ten sposób do oddanego do użytku w miniony piątek prawie 33-kilometrowego fragmentu autostrady A1 od Pyrzowic pod Częstochowę. Czas przejazdu na tym odcinku ma się teraz skrócić z 40 do ok. 15-20 minut.

– Zawsze powtarzamy, że potrzebujemy całego „układu krwionośnego”. Możemy mieć najpiękniejsze nabrzeża w porcie, natomiast musimy jakoś te towary do niego doprowadzić lub wyprowadzić. Dlatego z naszego punktu widzenia, każdy kilometr nowej drogi, który pozwoli ominąć ruch aglomeracji miejskich, zawsze oznacza bardzo dobrą wiadomość – mówił na antenie Radia Gdańsk Łukasz Greinke, prezes Zarządu Morskiego Portu Gdańsk.

Podkreślił, że z punktu widzenia transportowania towarów do portu, najważniejsze są właśnie autostrada A1 oraz droga ekspresowa S7. Dodał, że dla rozwoju portu niezbędny jest także odpowiedni układ kolejowy, zapewniający obsługę składów o długości 740 m. Intensywne prace w tym zakresie, mające poprawić drogowo-kolejowy dostęp, trwają obecnie w terminalu kontenerowym DCT Gdańsk.

I półrocze 2019 r. było w Porcie Gdańsk rekordowe. Przeładowano 27,3 mln t towarów. Plany rozwojowe Portu Gdańsk zakładają, że dynamika przeładunków zwiększy się jeszcze bardziej w kolejnych latach. A to za sprawą nie tylko przebudowy istniejących obszarów, ale także dzięki planom budowy Portu Centralnego. Prace nad realizacją tego projektu rozpoczną się jeszcze w tym roku, a pierwsze nowe terminale mogą pojawić się już w 2029 roku. Po uruchomieniu tej inwestycji, Port Gdańsk może przeładowywać nawet 100 mln t towarów rocznie.

Port Centralny w Gdańsku ma zostać wybudowany w formule Partnerstwa Publiczno-Prywatnego. Projekt otrzymał rządowe wsparcie m.in. Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej, premier Beaty Szydło oraz premiera Mateusza Morawieckiego. Koszt inwestycji to ok. 12 mld zł, uwzględniając wydatki po stronie administracji morskiej na budowę falochronów, obrotnic i torów podejściowych.

Zarząd Morskiego Portu Gdańsk zarządza portem morskim w Gdańsku, który jest kluczowym węzłem komunikacyjnym w regionie. W skład infrastruktury portowej wchodzi osiem nabrzeży o długości ponad 20 km. ZMPG podzielony jest na dwie części: Port Wewnętrzny usytuowany wzdłuż Martwej Wisły i kanału portowego, oraz Port Zewnętrzny z bezpośrednim dostępem do Zatoki Gdańskiej, gdzie znajduje się m.in. nowoczesny głębokowodny terminal kontenerowy DCT.

Źródło:
własne
Port Gdynia - Budowa infrastruktury portowej do odbioru ścieków ze statków w Porcie Gdynia - 390x150
port_gdańsk_sprzedaż_pge_390x100_2021

Surowce

 Ropa brent 64,38 $ baryłka  0,00% 21:58
 Cyna 28267,00 $ tona 1,68% 16 kwi
 Cynk 2853,00 $ tona 1,57% 16 kwi
 Aluminium 2308,00 $ tona -0,86% 16 kwi
 Pallad 2680,00 $ uncja  0,00% 21:57
 Platyna 1191,10 $ uncja  0,00% 21:59
 Srebro 25,11 $ uncja  0,00% 21:59
 Złoto 1731,30 $ uncja  0,00% 21:59

Dziękujemy za wysłane grafiki.