• <
PZT_980x120_gif_2020

Prezes Portu Gdańsk: Każdy odcinek nowej drogi oznacza dla nas otwieranie szampana

Strona główna Porty, logistyka Prezes Portu Gdańsk: Każdy odcinek nowej drogi oznacza dla nas otwieranie szampana
Prezes Portu Gdańsk: Każdy odcinek nowej drogi oznacza dla nas otwieranie szampana - GospodarkaMorska.pl

pc

07.08.2019 Źródło: własne

Każdy odcinek nowej drogi oznacza dla nas otwieranie szampana – mówił w poniedziałek na antenie Radia Gdańsk Łukasz Greinke, prezes Zarządu Morskiego Portu Gdańsk. Odniósł się w ten sposób do oddanego do użytku w miniony piątek prawie 33-kilometrowego fragmentu autostrady A1 od Pyrzowic pod Częstochowę. Czas przejazdu na tym odcinku ma się teraz skrócić z 40 do ok. 15-20 minut.

– Zawsze powtarzamy, że potrzebujemy całego „układu krwionośnego”. Możemy mieć najpiękniejsze nabrzeża w porcie, natomiast musimy jakoś te towary do niego doprowadzić lub wyprowadzić. Dlatego z naszego punktu widzenia, każdy kilometr nowej drogi, który pozwoli ominąć ruch aglomeracji miejskich, zawsze oznacza bardzo dobrą wiadomość – mówił na antenie Radia Gdańsk Łukasz Greinke, prezes Zarządu Morskiego Portu Gdańsk.

Podkreślił, że z punktu widzenia transportowania towarów do portu, najważniejsze są właśnie autostrada A1 oraz droga ekspresowa S7. Dodał, że dla rozwoju portu niezbędny jest także odpowiedni układ kolejowy, zapewniający obsługę składów o długości 740 m. Intensywne prace w tym zakresie, mające poprawić drogowo-kolejowy dostęp, trwają obecnie w terminalu kontenerowym DCT Gdańsk.

I półrocze 2019 r. było w Porcie Gdańsk rekordowe. Przeładowano 27,3 mln t towarów. Plany rozwojowe Portu Gdańsk zakładają, że dynamika przeładunków zwiększy się jeszcze bardziej w kolejnych latach. A to za sprawą nie tylko przebudowy istniejących obszarów, ale także dzięki planom budowy Portu Centralnego. Prace nad realizacją tego projektu rozpoczną się jeszcze w tym roku, a pierwsze nowe terminale mogą pojawić się już w 2029 roku. Po uruchomieniu tej inwestycji, Port Gdańsk może przeładowywać nawet 100 mln t towarów rocznie.

Port Centralny w Gdańsku ma zostać wybudowany w formule Partnerstwa Publiczno-Prywatnego. Projekt otrzymał rządowe wsparcie m.in. Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej, premier Beaty Szydło oraz premiera Mateusza Morawieckiego. Koszt inwestycji to ok. 12 mld zł, uwzględniając wydatki po stronie administracji morskiej na budowę falochronów, obrotnic i torów podejściowych.

Zarząd Morskiego Portu Gdańsk zarządza portem morskim w Gdańsku, który jest kluczowym węzłem komunikacyjnym w regionie. W skład infrastruktury portowej wchodzi osiem nabrzeży o długości ponad 20 km. ZMPG podzielony jest na dwie części: Port Wewnętrzny usytuowany wzdłuż Martwej Wisły i kanału portowego, oraz Port Zewnętrzny z bezpośrednim dostępem do Zatoki Gdańskiej, gdzie znajduje się m.in. nowoczesny głębokowodny terminal kontenerowy DCT.

Źródło:
własne
port_gdynia_port_zewnętrzny_390x100_jpg_2020
port_gdańsk_390x100_2020
invest_gda_390x100_gif_2020
 Ropa brent 43,09 $ baryłka  0,00% 22:59
 Cyna 18150,00 $ tona -0,52% 17 wrz
 Cynk 2466,00 $ tona -1,56% 17 wrz
 Aluminium 1743,00 $ tona -0,91% 17 wrz
 Pallad 2382,60 $ uncja  0,00% 22:59
 Platyna 932,40 $ uncja  0,00% 22:59
 Srebro 26,97 $ uncja  0,00% 22:59
 Złoto 1957,75 $ uncja  0,00% 22:59
Bollore_390x100_2020

Dziękujemy za wysłane grafiki.