• <
PZT_980x120_gif_2020

Port Gdynia rozpoczyna współpracę z Górnośląsko-Zagłębiowską Metropolią [wideo]

Strona główna Porty, logistyka Port Gdynia rozpoczyna współpracę z Górnośląsko-Zagłębiowską Metropolią [wideo]
Port Gdynia rozpoczyna współpracę z Górnośląsko-Zagłębiowską Metropolią [wideo] - GospodarkaMorska.pl

ew/mb

27.11.2019 Źródło: własne

Wspólne inicjatywy na rzecz rozwoju sieci transportowej łączącej Metropolię z nadmorskim miastem, wsparcie współpracy firm z GZM z Portem Gdynia, wymiana wiedzy na temat działań badawczo rozwojowych w dziedzinie logistyki i transportu – to jedne z głównych punktów podpisanego dzisiaj (27 listopada) porozumienia między Górnośląsko-Zagłębiowską Metropolią a Zarządem Morskiego Portu Gdynia S.A. Ma ono dotyczyć współpracy przy rozwoju sieci transportowej.

"Podpisaliśmy z Górnośląsko-Zagłębiowską Metropolią list intencyjny, którego efektem ma być szeroko zakrojona współpraca z zakresu przewozu ładunków. Potencjał tego regionu jest tak duży, a jego rozwój tak szybki, że sprawą oczywistą jest pozyskiwanie tam klientów" - mówi Adam Meller Prezes Zarządu Portu Morskiego w Gdyni(...) "Ważnym dla nas projektem jest projekt AntyDron. Nasi koledzy z południa mają ogromne doświadczenie w tym obszarze i będziemy z tego doświadczenia korzystać po to, żeby powstał w Gdyni skuteczny system antydronowy. Ma on zabezpieczyć naszych klientów i przeładunki w porcie" - dodaje

"Wydaje nam się, ze możliwość wykorzystania terminala w Sławkowie, który jest najdalej na zachód wysuniętym miejscem do którego dochodzą szerokie tory jako jednej z końcowych odnóg Jedwabnego Szlaku daje szanse żebyśmy byli pewnym centrum logistycznymw regionie - mówi Grzegorz Godlewski - wiceprzewodniczący Zarządu Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii(...) "Infrastruktura transportowa i logistyczna na Śląsku jest bardzo rozbudowana. Wierzymy, że Sławków będzie jednym z punktów sieci transportowej, a towary śląskich producentów będziemy eksportować w świat" - dodaje

Podpisane porozumienie zakłada wspólne inicjatywy na rzecz rozwoju sieci transportowej - głównie autostrady A1 oraz międzynarodowej linii kolejowej C-E 65. Metropolia oraz Port Gdynia zakładają także wymianę wiedzy i doświadczeń związanych z zastosowaniem nowych rozwiązań i technologii, głównie w dziedzinie transportu i logistyki. 
 
Port Gdynia jest nowoczesnym portem uniwersalnym. Specjalizuje się w obsłudze ładunków drobnicowych, w tym głównie zjednostkowanych, przewożonych w kontenerach i w systemie ro-ro, czyli na statkach dostosowanych do przewozu pojazdów drogowych i szynowych, w oparciu o rozwiniętą sieć połączeń multimodalnych z zapleczem, regularne linie żeglugowe bliskiego zasięgu oraz połączenia promowe. Port Gdynia jest ważnym ogniwem VI Korytarza Transeuropejskiej Sieci Transportowej TEN-T.

Po 10 miesiącach 2019 roku Port Gdynia notuje znakomite wyniki. Z najnowszych statystyk wynika, że wskaźniki wzrostu wolumenu przeładunków są bardzo wysokie w prawie każdej grupie towarów. Łącznie Port Gdynia przekroczył już granicę 20 mln ton ładunków.  W najbliższych latach zwiększa się zdolności przeładunkowe portu. Na sztucznym lądzie przy nabrzeżu Śląskim i Szwedzkim, powstanie głębokowodny Port Zewnętrzny. Zdolności przeładunkowe kontenerów zwiększą się aż o 2,5 mln TEU.

Źródło:
własne
port_gdynia_port_zewnętrzny_390x100_jpg_2020
 Ropa brent 45,25 $ baryłka  -0,20% 17:36
 Cyna 17960,00 $ tona 0,39% 5 sie
 Cynk 2370,00 $ tona 2,86% 5 sie
 Aluminium 1739,00 $ tona 1,76% 5 sie
 Pallad 2250,85 $ uncja  0,90% 17:36
 Platyna 996,65 $ uncja  0,32% 17:36
 Srebro 28,10 $ uncja  3,77% 17:36
 Złoto 2054,20 $ uncja  0,69% 17:36

Dziękujemy za wysłane grafiki.