ew
Wczoraj w Szczecinie odbyło się uroczyste podniesienie polskiej bandery na zbiornikowcu produktowym Angon. Ma on zasilić Polską Flotę Pełnomorską, a macierzystym portem statku stał się Szczecin.
Jak poinformowało TVP Szczecin: "Armator liczy, że projekt przywrócenia polskiej bandery w żegludze międzynarodowej - prowadzony w Narodowej Radzie Rozwoju przy prezydencie RP, będzie kontynuowany i dojdzie do zmiany przepisów, które pozwolą konkurować na rynku światowym."
Łukasz Kuś, prezes Oktan Energy V/L Service, na łamach TVP Szczecin komentował wczoraj: "Spotkaliśmy się w tym miejscu - w związku z podsieniem polskiej bandery na naszym statku. To dla nas wyjątkowa sytuacja, gdyż ilość jednostek w polskiej flocie handlowej jest znikoma, czyli szczęść. Jest to moment, gdzie warto celebrować tę chwilę. To jest tankowiec i będziemy go używać do własnych celów tzn. do przewożenia paliwa i przywożenia paliwa z krajów bałtyckich".
Produktowiec Angon został zbudowany w 1997 roku w Stoczni Marynarki Wojennej SA. Jego poprzednim państwem bandery była Szwecja. Armatorem zarządzającym jednostki został Oktan Energy & v/l Service Sp. z o.o.
Nowy nabytek szczecińskiej firmy charakteryzuje się długością 85 m i szerokością 12 m. Jego nośność to 2490 t a tonaż pojemnościowy brutto - 1627.
00:04:03
Rekordowy tunel dnie Bałtyku połączy Niemcy i Danię w 2029 roku (wideo)
00:04:15
Największe kontenerowce świata - przegląd
Polski masowiec zderzył się z suwnicą i żurawiami
Bangladesz odmawia przyjęcia rosyjskiego statku z elementami elektrowni jądrowej
10 tys. żołnierzy i funkcjonariuszy będzie pilnować infrastruktury krytycznej
Grupa OTL podsumowuje III kwartał. Trudna sytuacja rynkowa
Znamy laureatów IV edycji Grantu Dzielnicowego Busole organizowanego przez Baltic Hub
Hapag-Lloyd: biznes urósł, ale zyski mocno spadły
Wietnamskie porty na liście rankingu Lloyd’s List. Refleksje po Port Gdańsk Business Mixer w Wietnamie
Prezydent Świnoujścia popiera rozwój portu, ale nie utworzenie Przylądka Pomerania