ew
P&O Ferries wdrożyło ważną zmianę, gdy chodzi o zagospodarowanie floty. Na obsługiwanej przez przewoźnika trasie Liverpool-Dublin pojawiła się jednostka Clipper Pennant, która zastąpiła prom Mistral.
Brytyjski armator zdecydował się na tę zamianę ze względu na kłopoty techniczne, które wystąpiły na statku Mistral, służącym do obsługi tego serwisu do tej pory. Z pojawiających się informacji wynika, że na dotychczas eksploatowanym promie zawiódł silnik. W związku z tym P&O Ferries postanowiło natychmiast wycofać czarterowany od Godby Shipping statek i zastąpić go należącą do Seatruck Ferries jednostką Clipper Pennant. Statek ten ostatnio użytkowany był na podstawie umowy czarterowej przez Canary Bridge Seaways w Hiszpanii.
Dzięki zakończeniu wypożyczenia do Canary Bridge Seaways możliwe było niemal natychmiastowe przekierowanie promu Clipper Pennant do P&O Ferries i utrzymanie stabilnego serwisu pomiędzy Liverpoolem i Dublinem.
Ze względu na awarię statek Mistral zmuszony był do postoju w Dublinie. W poniedziałek, po dokonaniu rozładunku, został przekierowany do Zeebrugge.
Umowa na czarter promu Mistral przez P&O Ferries wygasa pod koniec tego miesiąca. Podjęto już decyzję, że Clipper Pennant pozostanie na linii łączącej Irlandię i Wielką Brytanię na dłużej. Jednostka ta została zresztą zaprojektowana z myślą o obsłudze ruchu towarowego na Morzu Irlandzkim. W przeszłości obsługiwała dla Seatruck Ferries połączenie Warrenpoint – Heysham.
00:04:03
Rekordowy tunel dnie Bałtyku połączy Niemcy i Danię w 2029 roku (wideo)
00:04:15
Największe kontenerowce świata - przegląd
Polski masowiec zderzył się z suwnicą i żurawiami
Prezydent Elbląga: unijne środki na modernizację portu dadzą miastu silny impuls rozwojowy
Okno Maersk na Azję. Firma otwiera centrum logistyczne w Szanghaju
Służby i instytucje przygotowują się do sezonu zimowego. Spotkanie z udziałem ministra infrastruktury
KE dała zielone światło na unijne finansowanie inwestycji w porcie w Elblągu
Fąfara: w przyszłym roku Orlen może dostarczyć Ukrainie 1 mld m sześc. gazu
Południowa perspektywa na dostęp do morza. Porty Szczecin i Świnoujście bramą dla Dolnego Śląska i Opolszczyzny