• <
PZT_1100x200_gif_2020

Europejski transport – bezpieczny, zrównoważony, inkluzywny. Realny plan czy mrzonka?

Strona główna Porty Morskie, Logistyka Morska, Transport Morski Europejski transport – bezpieczny, zrównoważony, inkluzywny. Realny plan czy mrzonka?
Europejski transport – bezpieczny, zrównoważony, inkluzywny. Realny plan czy mrzonka? - GospodarkaMorska.pl

pc/XXIX Forum Ekonomiczne Krynica-Zdrój 2019

06.08.2019 Źródło: własne

To już tradycja, że podczas Forum Ekonomicznego w Krynicy (w tym roku w dniach 3-5 września) poruszane są najważniejsze tematy związane z infrastrukturą, transportem i szlakami komunikacyjnymi.

Mobilność osób i towarów przyspiesza rozwój gospodarczy i poprawia jakość życia. Dostęp do pracy, edukacji, opieki zdrowotnej czy szerokiej gamy produktów to warunek konieczny dla zapewnienia zrównoważonego rozwoju Europy. Tymczasem musi się ona mierzyć z szeregiem palących problemów związanych z mobilnością, od nadmiernego obciążenia środków transportu – po rosnące zanieczyszczenie środowiska naturalnego czy niewystarczającą sieć połączeń, która potęguje niedorozwój wielu obszarów. Jak na tle tych wyzwań wypada polityka unijna? Jak wygląda i jak powinna wyglądać współpraca między państwami i regionami? Jaka będzie przyszłość europejskiej mobilności?

Odpowiedzi na te pytania będą poszukiwać uczestnicy panelu „Europejski transport – bezpieczny, zrównoważony, inkluzywny. Realny plan czy mrzonka?”. Obok ministra infrastruktury Andrzeja Adamczyka wezmą w nim udział Jorge Delgado, sekretarz stanu ds. infrastruktury w Ministerstwa Planowania i Infrastruktury rządu Portugalii, Talis Linkaits, minister transportu Łotwy, Wołodymyr Omelyan, minister infrastruktury Ukrainy i Mantas Bartuška, dyrektor generalny Kolei Litewskich.

Podczas Forum Ekonomicznego w Krynicy spodziewana jest też debata na temat infrastruktury państw Trójmorza jako odrębnej międzynarodowej inicjatywy gospodarczo-politycznej. Osobno potraktowany zostanie temat komunikacji przyszłości ze specjalnym uwzględnieniem autonomicznych pojazdów, podziemnych kapsuł i kolei wielkich prędkości, a także potrzebnej do realizacji tego celu infrastruktury nowej generacji. Tylko na takiej płaszczyźnie ten kontynentalny projekt ma sens i możliwość realizacji. Jeśli patrzeć w przyszłość komunikacyjną Europy, można postawić tezę, że „projekt kolejowy” będzie najbardziej skomplikowanym i może się okazać najbardziej kosztownym.

Źródło:
własne
Port Gdynia - Budowa infrastruktury portowej do odbioru ścieków ze statków w Porcie Gdynia - 390x150
port_gdańsk_sprzedaż_pge_390x100_2021

Surowce

 Ropa brent 64,38 $ baryłka  0,00% 21:58
 Cyna 28400,00 $ tona 1,65% 20 kwi
 Cynk 2825,00 $ tona -0,60% 20 kwi
 Aluminium 2324,00 $ tona -0,30% 20 kwi
 Pallad 2680,00 $ uncja  0,00% 21:57
 Platyna 1191,10 $ uncja  0,00% 21:59
 Srebro 25,11 $ uncja  0,00% 21:59
 Złoto 1731,30 $ uncja  0,00% 21:59

Dziękujemy za wysłane grafiki.