mk
Terminal promowy w Kopenhadze zostanie wyposażony w systemy zasilania statków energią elektryczną z lądu. Duńczycy chcą w ten sposób ograniczyć emisję spalin z jednostek podczas postoju w porcie.
Duński armator DFDS oraz zarząd portu Kopenhaga-Malmö podpisały porozumienie w tej sprawie. Budowa infrastruktury rozpocznie się już wiosną.
Organizacje ekologiczne w Danii domagają się, aby podobne rozwiązania powstały nie tylko w Kopenhadze, ale również w innych portach Danii, szczególnie tych, do których przypływają wycieczkowce. Szacuje się, że każdy tego typu statek podczas pobytu w porcie emituje do atmosfery tyle samo tlenku azotu, co 3,5 tysiąca samochodów.
W ubiegłym roku w duńskich portach zacumowało 520 statków wycieczkowych. Najwięcej w Kopenhadze i Aarhus.
00:04:03
Rekordowy tunel dnie Bałtyku połączy Niemcy i Danię w 2029 roku (wideo)
00:04:15
Największe kontenerowce świata - przegląd
Polski masowiec zderzył się z suwnicą i żurawiami
Okno Maersk na Azję. Firma otwiera centrum logistyczne w Szanghaju
Służby i instytucje przygotowują się do sezonu zimowego. Spotkanie z udziałem ministra infrastruktury
KE dała zielone światło na unijne finansowanie inwestycji w porcie w Elblągu
Fąfara: w przyszłym roku Orlen może dostarczyć Ukrainie 1 mld m sześc. gazu
Południowa perspektywa na dostęp do morza. Porty Szczecin i Świnoujście bramą dla Dolnego Śląska i Opolszczyzny
10 tys. żołnierzy i funkcjonariuszy będzie pilnować infrastruktury krytycznej