• <
PZT_980x120_gif_2020

DCT Gdańsk z powodzeniem wdraża system OCR

Strona główna Porty, logistyka DCT Gdańsk z powodzeniem wdraża system OCR
DCT Gdańsk z powodzeniem wdraża system OCR - GospodarkaMorska.pl

ew

10.02.2020 Źródło: własne

DCT Gdańsk z powodzeniem wdrożyło na bramach wjazdowych system OCR, który jest jednym z kluczowych projektów w ramach programu rozbudowy T2b.

Projekt OCR obejmował wdrożenie w pełni zautomatyzowanych bramek, które wykorzystują kamery OCR (Optical Character Recognition) do rejestracji ciężarówek i kontenerów przyjeżdzających do DCT Gdańsk.

Projekt rozpoczął się w grudniu 2017 roku, a biorąc pod uwagę, że terminal obsługuje średnio 2000 ciężarówek na dobę, system OCR był wdrażany etapami. W związku z tym, w sierpniu 2019 r. miało miejsce częściowe uruchomienie systemu, który umożliwiło dostosowanie i dopracowanie systemu oraz procesów z nim związanych.

"Stopniowe zaangażowanie wszystkich kierowców, uwzględnienie wszystkich ruchów samochodów ciężarowych oraz dostosowanie i udoskonalenie systemu w celu osiągnięcia wymaganych rezultatów zajęło 4 miesiące.  Z dumą możemy powiedzieć, że od grudnia 2019 r. 100% transakcji kontenerowych w kompleksie bramowym jest realizowanych przez bramy automatyczne" - mówi Karol Moszyk, Kierownik ds. Rozwoju Operacyjnego DCT odpowiedzialny za wdrożenie systemu.

System nie tylko poprawił bezpieczeństwo zarówno kierowców zewnętrznych, jak i pracowników DCT, ale także ułatwił jeszcze bardziej efektywną obsługę kompleksu bramowego DCT. "Obsługa jest znacznie szybsza. Przed wdrożeniem systemu OCR, kierowcy spędzali około 12 minut na terenie kompleksu bramowego, aby przed wjazdem na terminal złożyć wszystkie niezbędne dokumenty. Teraz, czas ten został zredukowany do mniej niż minuty. Co więcej, odbywa się to bez wychodzenia kierowcy z samochodu ciężarowego" - dodaje Dyrektor Operacyjny DCT, Jacek Grabowski.

W oparciu o fora internetowe i spotkania, sami użytkownicy, nawet Ci najbardziej sceptyczni, szybko przekonali się do rozwiązań oferowanych przez system i oceniają je jako "przyjazne dla użytkownika", "przejrzyste", "intuicyjne" i "łatwe w obsłudze".

"Wdrożenie tego systemu wiązało się z ogromnymi zmianami zarówno w infrastrukturze, jak i w procesach dostępu do terminalu. Obejmowały one budowę nowej drogi dojazdowej oraz przygotowanie infrastruktury oraz samego systemu, a następnie zintegrowanie go z terminalem. Chciałbym podziękować zespołowi i wszystkim kierowcom ciężarówek, ponieważ nasza brama jest teraz bardziej wydajna, zapewnia naszym klientom lepszą obsługę, a co najważniejsze, jest bezpieczniejsza, ponieważ kierowca nie musi już wysiadać z pojazdu, co zmniejsza liczbę pieszych w tym ruchliwym obszarze", podsumowuje Prezes Zarządu DCT Gdańsk, Cameron Thorpe.


Fakty i liczby

Infrastruktura:

·         4 drogowe i 1 kolejowy portal OCR

·         15 pasów ruchu z samoobsługowymi kioskami, skanerami laserowymi i kamerą OCR

·         Strefa automatycznego wywoływania kierowców

·         Dwupasmowa droga dojazdowa

 
Główny wykonawca:


·         Autepra UAB


Systemy:

·         Visy Oy - silnik OCR zintegrowany z:

ü  Navis - N4 TOS

ü  Context Learning Finland Oy - platforma samokształcenia w zakresie bezpieczeństwa

ü  Tech 2 Solutions - System RPM (bramki radiometryczne)

 

Źródło:
własne
port_gdynia_port_zewnętrzny_390x100_jpg_2020
 Ropa brent 45,34 $ baryłka  0,00% 23:52
 Cyna 17958,00 $ tona 0,44% 3 sie
 Cynk 2286,00 $ tona -0,57% 3 sie
 Aluminium 1679,00 $ tona -0,36% 3 sie
 Pallad 2228,30 $ uncja  -0,11% 01:22
 Platyna 994,55 $ uncja  0,11% 01:36
 Srebro 27,08 $ uncja  0,00% 01:36
 Złoto 2040,30 $ uncja  0,00% 01:36

Dziękujemy za wysłane grafiki.