PMK
Francuska firma żeglugowa Brittany Ferries i Columbia Threadneedle European Sustainable Infrastructure Fund (ESIF) sfinalizowały przejęcie Condor Ferries, operatora linii frachtowych i promów pasażerskich między Wielką Brytanią a Francją.
Umowa, ogłoszona w ubiegłym roku, podlegała kontroli organów ds. konkurencji. Po tym, jak dały one zielone światło pod koniec stycznia i pracach nad zakończeniem przejścia w lutym sprzedaż została zakończona.
Brittany Ferries jest mniejszościowym udziałowcem spółki. W listopadzie ubiegłego roku ESIF i Brittany Ferries osiągnęły porozumienie z Macquarie Infrastructure and Real Assets (MIRA) w sprawie nabycia 100 procent Condor Ferries.
- To doskonała wiadomość dla Brittany Ferries, naszych nowych partnerów i dla Condor Ferries - skomentował Christophe Mathieu, prezes Brittany Ferries.
- Cieszymy się, że przeniesienie własności Condor Ferries na ESIF i naszego partnera konsorcjum Brittany Ferries zostało zakończone. Condor Ferries to pierwsza inwestycja ESIF - powiedział Heiko Schupp, globalny dyrektor ds. inwestycji infrastrukturalnych w Columbia Threadneedle Investments.
ESIF to nowy fundusz otwarty, który inwestuje w europejskie średnie aktywa rynkowe. Jest zarządzany przez globalną grupę zarządzającą aktywami Columbia Threadneedle Investments.
Założone w 1964 roku Condor Ferries przewozi około 1 miliona pasażerów, 200 000 pojazdów osobowych i ponad 900 000 metrów pasa towarowego między Guernsey, Jersey, Wielka Brytania i portem St Malo we Francji.
00:04:03
Rekordowy tunel dnie Bałtyku połączy Niemcy i Danię w 2029 roku (wideo)
00:04:15
Największe kontenerowce świata - przegląd
Polski masowiec zderzył się z suwnicą i żurawiami
Bangladesz odmawia przyjęcia rosyjskiego statku z elementami elektrowni jądrowej
10 tys. żołnierzy i funkcjonariuszy będzie pilnować infrastruktury krytycznej
Grupa OTL podsumowuje III kwartał. Trudna sytuacja rynkowa
Znamy laureatów IV edycji Grantu Dzielnicowego Busole organizowanego przez Baltic Hub
Hapag-Lloyd: biznes urósł, ale zyski mocno spadły
Wietnamskie porty na liście rankingu Lloyd’s List. Refleksje po Port Gdańsk Business Mixer w Wietnamie
Prezydent Świnoujścia popiera rozwój portu, ale nie utworzenie Przylądka Pomerania