• <
PZT_1100x200_gif_2020

Australia na dobrej drodze do zostania największym eksporterem LNG na świecie

Strona główna Porty Morskie, Logistyka Morska, Transport Morski Australia na dobrej drodze do zostania największym eksporterem LNG na świecie
Australia na dobrej drodze do zostania największym eksporterem LNG na świecie - GospodarkaMorska.pl

PMK

18.08.2019 Źródło: własne

Australia może niedługo odebrać Katarowi pozycję lidera w eksporcie skroplonego gazu ziemnego - twierdzi tamtejszy departament przemysłu, innowacji i nauki (DIIS).

Australia już teraz ma większą zdolność eksportową niż Katar, a w listopadzie 2018 roku oraz kwietniu obecnego roku zanotowała wyższy eksport LNG. Po zakończeniu budowy kolejnych projektów eksportowych Australia oczekuje przebić sprzedaż tego surowca w Katarze.

Zdolność eksportowa Australii wzrosła z 2,6 mld m3 dziennie w 2011, do 11,4 mld m3 dziennie w 2019 roku. Prognozy przewidują wzrost eksportu tego kraju do 10,8 mld m3 dziennie w latach 2020-21, zakładając, że projekty Wheatstone, Ichthys i Prelude będą pracować na pełnej przepustowości.

Począwszy od 2012 roku w północno-zachodniej Australii opracowano pięć projektów eksportowych LNG, zwiększając całkowitą moc eksportową LNG do 8,1 mld m3 dziennie.

We wschodniej Australii w 2015 i 2016 roku zakończono z kolei trzy projekty eksportowe LNG o łącznej wydajności na poziomie 3,4 mld m3 dziennie. Wszystkie trzy projekty we wschodniej Australii wykorzystują gaz ziemny z metanu jako surowiec do produkcji LNG.

Większość australijskiego LNG jest eksportowana w ramach kontraktów długoterminowych do trzech krajów: Japonii, Chin i Korei Południowej. Coraz większa część australijskiego eksportu LNG w ostatnich latach została wysłana do Chin, aby zaspokoić rosnące zapotrzebowanie na gaz ziemny.

Kilka prywatnych firm zaproponowało opracowanie terminali importowych LNG w południowo-wschodniej Australii. Z pięciu proponowanych projektów importu LNG, Port Kembla LNG znajduje się w najbardziej zaawansowanym etapie, po uzyskaniu niezbędnych pozwoleń na lokalizację i umowy odbioru z klientami australijskimi. Jeśli zostanie wybudowany, projekt Port Kembla będzie wykorzystywać pływającą jednostkę magazynowania i regazyfikacji (FSRU) Höegh Galeon od stycznia 2021 roku.

Źródło:
własne
Port Gdynia - Budowa infrastruktury portowej do odbioru ścieków ze statków w Porcie Gdynia - 390x150
port_gdańsk_sprzedaż_pge_390x100_2021

Surowce

 Ropa brent 64,38 $ baryłka  0,00% 21:58
 Cyna 28275,00 $ tona -0,44% 21 kwi
 Cynk 2793,00 $ tona -1,13% 21 kwi
 Aluminium 2344,00 $ tona 0,86% 21 kwi
 Pallad 2680,00 $ uncja  0,00% 21:57
 Platyna 1191,10 $ uncja  0,00% 21:59
 Srebro 25,11 $ uncja  0,00% 21:59
 Złoto 1731,30 $ uncja  0,00% 21:59

Dziękujemy za wysłane grafiki.