PMK
Australia może niedługo odebrać Katarowi pozycję lidera w eksporcie skroplonego gazu ziemnego - twierdzi tamtejszy departament przemysłu, innowacji i nauki (DIIS).
Australia już teraz ma większą zdolność eksportową niż Katar, a w listopadzie 2018 roku oraz kwietniu obecnego roku zanotowała wyższy eksport LNG. Po zakończeniu budowy kolejnych projektów eksportowych Australia oczekuje przebić sprzedaż tego surowca w Katarze.
Zdolność eksportowa Australii wzrosła z 2,6 mld m3 dziennie w 2011, do 11,4 mld m3 dziennie w 2019 roku. Prognozy przewidują wzrost eksportu tego kraju do 10,8 mld m3 dziennie w latach 2020-21, zakładając, że projekty Wheatstone, Ichthys i Prelude będą pracować na pełnej przepustowości.
Począwszy od 2012 roku w północno-zachodniej Australii opracowano pięć projektów eksportowych LNG, zwiększając całkowitą moc eksportową LNG do 8,1 mld m3 dziennie.
We wschodniej Australii w 2015 i 2016 roku zakończono z kolei trzy projekty eksportowe LNG o łącznej wydajności na poziomie 3,4 mld m3 dziennie. Wszystkie trzy projekty we wschodniej Australii wykorzystują gaz ziemny z metanu jako surowiec do produkcji LNG.
Większość australijskiego LNG jest eksportowana w ramach kontraktów długoterminowych do trzech krajów: Japonii, Chin i Korei Południowej. Coraz większa część australijskiego eksportu LNG w ostatnich latach została wysłana do Chin, aby zaspokoić rosnące zapotrzebowanie na gaz ziemny.
Kilka prywatnych firm zaproponowało opracowanie terminali importowych LNG w południowo-wschodniej Australii. Z pięciu proponowanych projektów importu LNG, Port Kembla LNG znajduje się w najbardziej zaawansowanym etapie, po uzyskaniu niezbędnych pozwoleń na lokalizację i umowy odbioru z klientami australijskimi. Jeśli zostanie wybudowany, projekt Port Kembla będzie wykorzystywać pływającą jednostkę magazynowania i regazyfikacji (FSRU) Höegh Galeon od stycznia 2021 roku.
00:04:03
Rekordowy tunel dnie Bałtyku połączy Niemcy i Danię w 2029 roku (wideo)
00:04:15
Największe kontenerowce świata - przegląd
Grupa OTL podsumowuje III kwartał. Trudna sytuacja rynkowa
Znamy laureatów IV edycji Grantu Dzielnicowego Busole organizowanego przez Baltic Hub
Hapag-Lloyd: biznes urósł, ale zyski mocno spadły
Wietnamskie porty na liście rankingu Lloyd’s List. Refleksje po Port Gdańsk Business Mixer w Wietnamie
Prezydent Świnoujścia popiera rozwój portu, ale nie utworzenie Przylądka Pomerania
Porzucony w Basenie Północnym w Świnoujściu kuter zatonął