W zeszły weekend armator CMA CGM użyczył jednej ze swoich największych jednostek niemieckim siłom ratowniczym, które testowały holowanie megakontenerowców w razie awarii.
Kontenerowiec Jules Verne o długości 396 metrów i nośności 16 tys. TEU został wybudowany w 2013 roku dla francuskiego armatora CMA CGM. Na prośbę Havariekommando, niemieckich sił ratowniczych, jednostka uczestniczyła 13 czerwca w pokazowej próbie holowania. Do zdarzenia doszła w obrębie wyspy Helgoland na Morzu Północnym.
W czasie próby załogi zarówno niemieckich statków, jak i Julesa Verne, ćwiczyły różne scenariusze zachowania w momencie awarii, w tym: ewakuację helikopterem, komunikację z koordynatorem akcji ratunkowej oraz holowanie, które wydaje się najtrudniejsze w przypadku tak wielkiego statku. Dlatego też kontenerowiec był kilkakrotnie odholowany do różnych punktów na wyspie.
- Kooperacja między naszą załogą i marynarzami CMA CGM była znakomita – powiedział Wolfgang Knopf, koordynator ćwiczeń. - Okazało się, że system awaryjnego holowania, który znajduje się na Jules Verne jest bardzo pomocny. W przyszłości wszystkie duże jednostki powinny się w niego zaopatrzyć – dodał.
00:04:03
Rekordowy tunel dnie Bałtyku połączy Niemcy i Danię w 2029 roku (wideo)
00:04:15
Największe kontenerowce świata - przegląd
Okno Maersk na Azję. Firma otwiera centrum logistyczne w Szanghaju
Służby i instytucje przygotowują się do sezonu zimowego. Spotkanie z udziałem ministra infrastruktury
KE dała zielone światło na unijne finansowanie inwestycji w porcie w Elblągu
Fąfara: w przyszłym roku Orlen może dostarczyć Ukrainie 1 mld m sześc. gazu
Południowa perspektywa na dostęp do morza. Porty Szczecin i Świnoujście bramą dla Dolnego Śląska i Opolszczyzny
10 tys. żołnierzy i funkcjonariuszy będzie pilnować infrastruktury krytycznej