PMK
Etap uzgodnień międzyresortowych przygotowywanego wniosku w sprawie ratyfikacji Europejskiego porozumienia w sprawie głównych śródlądowych dróg wodnych o znaczeniu międzynarodowym (AGN) został zakończony.
Minister gospodarki morskiej i żeglugi śródlądowej skierował wniosek do Ministerstwa Spraw Zagranicznych, w celu dalszego procedowania (zgodnie z przepisami ustawy z dnia 14 kwietnia 2000 r. o umowach międzynarodowych).
Działania są intensyfikowane po to, by ratyfikacja Porozumienia nastąpiła jeszcze w tym roku.
Dokument musi być zatwierdzony przez rząd i obie izby parlamentu i podpisany przez prezydenta RP.
Konwencja zobowiązuje Polskę do dostosowania naszych głównych dróg wodnych do co najmniej IV klasy żeglowności (minimalna klasa międzynarodowa). Klasy niższe nie uprawniają nas do korzystanie ze środków TEN-T (transeuropejskie korytarze transportowe UE). Aby skorzystać ze unijnych środków TEN-T nasz główne drogi wodne muszą mieć parametry właśnie IV klasy żeglowności (głębokość tranzytowa na szlaku powinna wynosić min. 2,5 m).
00:04:03
Rekordowy tunel dnie Bałtyku połączy Niemcy i Danię w 2029 roku (wideo)
KE dała zielone światło na unijne finansowanie inwestycji w porcie w Elblągu
Fąfara: w przyszłym roku Orlen może dostarczyć Ukrainie 1 mld m sześc. gazu
Południowa perspektywa na dostęp do morza. Porty Szczecin i Świnoujście bramą dla Dolnego Śląska i Opolszczyzny
10 tys. żołnierzy i funkcjonariuszy będzie pilnować infrastruktury krytycznej
Grupa OTL podsumowuje III kwartał. Trudna sytuacja rynkowa
Znamy laureatów IV edycji Grantu Dzielnicowego Busole organizowanego przez Baltic Hub