pc
Seabourn Encore, pierwszy z dwóch ulraluksusowych wycieczkowców budowanych dla Seabourn Cruise Line, już u armatora. Oficjalne przekazanie odbyło się 30 listopada. Jednostka powstała we włoskiej stoczni Fincantieri.
Imię wycieczkowiec otrzyma 7 stycznia przyszłego roku w Singapurze. Jego matką chrzestną będzie wokalistka i aktorka Sarah Brightman. Z Singapuru Seabourn Encore popłynie w pierwszy rejs po Morzu Jawajskim.
Projektantem tego luksusowego, nowoczesnego i eleganckiego wycieczkowca jest jeden z najwybitniejszych projektantów na świecie Adam D. Tihany. Seabourn Encore ma 300 luksusowych kabin, każdą z własną werandą. Pasażerowie mogą na nim spędzać czas m.in. w centrum fitness, spa, kasynie czy na wspólnych zakupach z szefem kuchni, pokazującym lokalne specjały. Jednostka to także raj dla miłośników sportów wodnych. Wyposażona we własną marinę, umożliwia pływanie kajakiem, rowerem wodnym i uprawianie windsurfingu bez schodzenia na ląd.
Obecnie trwa również budowa drugiego statku z tej serii – Seabourn Ovation. Do floty Seabourn Cruise Line dołączy on w 2018 r.
Seabourn Cruise Line jest częścią Carnival Corporation & plc. Obecnie składa się z trzech statków wycieczkowych: Seabourn Odyssey, Seabourn Quest i Seabourn Sojourn. Wszystkie trzy jednostki zostały zbudowane przez stocznię T.Mariotti w latach 2009-2011.
Carnival Corporation to największy na świecie operator wycieczkowców. Dysponuje 10 brandami firm cruiserowych w Stanach Zjednoczonych, Australii, Azji i Europie (Carnival Cruise Line, Fathom, Holland America Line, Princess Cruises, Seabourn Cruise Line, AIDA Cruises, Costa Cruises, Cunard, P&O Cruises (Australia) and P&O Cruises). W sumie firmy te posiadają 101 jednostek, odwiedzających aż 700 portów na całym świecie. W latach 2016-2022 grupa Carnival Corporation wzbogaci się o 18 nowych jednostek.
Unimot przygotowuje dodatkową infrastrukturę importową dla LPG
W Baltimore otwarto trzecią, tymczasową trasę w pobliżu zniszczonego mostu
MI przygotuje projekt rozporządzenia ws. planu zagospodarowania przestrzennego wód portu morskiego w Dziwnowie
Port Elbląg liczy na większy przeładunek
Masowce i tankowce na fali. Analiza rynku tonażowego (tygodnie 11-14/2024)
Przygotowania do bazy offshore. Jak wygląda budowa?