PMK
Port Walencja planuje zbudować nowy terminal kontenerowy, w którym będą mogły zawijać giganty kontenerowe, o ładowności rzędu 24 tys. TEU.
Zarząd portu zatwierdził ten projekt, co toruje drogę do ogłoszenia przetargu na budowę i eksploatację obiektu, który po wybudowaniu byłby czwartym i największym terminalem kontenerowym w porcie.
Trzy istniejące terminale portu to Noatum Terminal, MSC Valencia Terminal i APM Terminals. Inicjatywa jest zgodna z przewidywanym wzrostem ruchu kontenerowego w porcie w Walencji do 2050 roku.
Terminal ma spełniać wszystkie normy ekologiczne i będzie w dużej części zautomatyzowany. Zarządowi obiektu zależy bowiem na wyposażeniu swojego nowego dziecka w najnowszą technologię dla zrównoważonych operacji.
Terminal ma mieć też doskonałą łączność z rynkami importu / eksportu i tranzytu, umożliwiając obiektowi umiejscowienie się na rynku mieszanych portów. Władze portowe poinformowały, że zapewnią przyszłym koncesjonariuszom nabrzeża o długości do 1970 m, z zanurzeniem o długości 20 metrów, sąsiadującym placem o powierzchni 137 hektarów, a także morskim kanałem dostępu z zanurzeniem 22,50 m.
Terminal musi mieć co najmniej 800 metrów nabrzeży, powierzchnię 49 hektarów oraz być przynajmniej w połowie zautomatyzowany. Takie wyzwania czekają potencjalnego wykonawcę tej inwestycji. Oczekuje się, że kontrakt na budowę terminalu zostanie przyznany w lipcu 2019 r.
Iran będzie korzystał z portów morskich na Kubie
Elektryczny holownik Damen: dwa holowania na jednym ładowaniu, bateria pełna w 2 godziny
Burmistrz Hamburga do portowców: nie wikłajcie się w przemyt narkotyków
Duński port ze zgodą na pogłębienie, bliżej do stania się bazą NATO
Do prokuratury w Szczecinie wpłynęło zawiadomienie dot. nieprawidłowości w zarządzie portów
Na Białorusi bez zmian. Dyrektor spółki, która wybuduje białoruski port w Rosji, do niedawna siedział w więzieniu