• <
PZT_1100x200_gif_2020

Tramwaje wodne płyną Odrą do Szczecina. Trafią na Wybrzeże Kości Słoniowej (foto)

Strona główna Porty Morskie, Logistyka Morska, Transport Morski Tramwaje wodne płyną Odrą do Szczecina. Trafią na Wybrzeże Kości Słoniowej (foto)
Tramwaje wodne płyną Odrą do Szczecina. Trafią na Wybrzeże Kości Słoniowej (foto) - GospodarkaMorska.pl

pc

03.11.2016 Źródło: własne

Z Kędzierzyna-Koźla na Wybrzeże Kości Słoniowej. Tramwaje wodne „Agboville” i „Kong” na barce rzecznej płyną Odrą na testy w Szczecinie. Na jeziorze Dąbie będzie sprawdzana ich prędkość.

Jeżeli testy wypadną pozytywnie, tramwaje wodne trafią do Abidżanu na Wybrzeżu Kości Słoniowej. Jak powiedział dla Radia Szczecin Jacek Małek, prezes stoczni Damen Shipyards w Kędzierzynie-Koźlu, przy parametrze prędkościowym bardzo ważne jest, by tę prędkość utrzymywać na dosyć długim dystansie. Stocznia w Kędzierzynie-Koźlu zlokalizowana jest między śluzami na Odrze, dlatego ta odległość jest zbyt krótka.

Jednostki „Agboville” i „Kong” zostały wyprodukowane „pod klucz” dla afrykańskiego armatora. Tramwaje wodne mają 18 m długości, 5,75 m szerokości oraz 4,85 m wysokości. Na pokład zabierać będą łącznie 130 pasażerów (100 miejsc siedzących + 30 miejsc stojących). Zanurzenie jednostki wynosi 70 cm, a przy komplecie pasażerów około 1 m. Tramwaje wodne wyposażone są w dwa silniki główne Volvo Penta o mocy 120 KM każdy.

Tramwaje wodne mają dopłynąć do Szczecina w najbliższa niedzielę. Aby przyspieszyć taki transport, niezbędne jest pogłębienie rzeki. Swobodnie płynąca Odra poniżej Wrocławia w ogóle jest nieprzystosowana do żeglugi. W październiku rząd przyjął porozumienie o śródlądowych drogach wodnych. Dzięki niemu Polska będzie mogła się starać o unijne fundusze na użeglownienie Odry. Potrzeba na to około 30 miliardów złotych. 

Ze Szczecina tramwaje wodne popłyną do Hamburga, a stamtąd statkiem morskim do Abidżanu. Stocznia Damen Shipyards w Kędzierzynie-Koźlu do końca roku ma wyprodukować jeszcze cztery tego typu jednostki. Cała seria ma liczyć 16 sztuk.

To już kolejny kontrakt kędzierzyńskiej stoczni dla afrykańskiego armatora. Wcześniej wybudowała ona serię pchaczy „pod klucz” dla Nigerii.

Źródło:
własne
Port Gdynia - Budowa infrastruktury portowej do odbioru ścieków ze statków w Porcie Gdynia - 390x150
port_gdańsk_sprzedaż_pge_390x100_2021

Surowce

 Ropa brent 64,38 $ baryłka  0,00% 21:58
 Cyna 34462,00 $ tona 6,28% 6 maj
 Cynk 2920,00 $ tona -0,51% 6 maj
 Aluminium 2476,00 $ tona 1,23% 6 maj
 Pallad 2680,00 $ uncja  0,00% 21:57
 Platyna 1191,10 $ uncja  0,00% 21:59
 Srebro 25,11 $ uncja  0,00% 21:59
 Złoto 1731,30 $ uncja  0,00% 21:59

Dziękujemy za wysłane grafiki.