pc
Sezon wycieczkowy w Szczecinie rozpoczęty. W poniedziałek przy Nabrzeżu Polskim zacumowała Astoria. To najstarszy na świecie wycieczkowiec, nie wliczając w to wykorzystywanego do przewozów pasażerskich żaglowca Silver Cloud.
Astoria ma 160 m długości i 7,9 m zanurzenia. Na jej pokładzie zmieści się 556 pasażerów. Jednostka została zbudowana w 1946 r. w Goeteborgu jako Stockholm dla Swedish America Line.
W 1956 r. statek zderzył się z włoskim transatlantykiem Andrea Doria. Była to jedna z najgłośniejszych katastrof morskich, w której zginęły 52 osoby. Po tym zdarzeniu jednostkę wyremontowano i w 1960 r. przekazano rządowi NRD. W latach 80. wykorzystywana była w porcie w Oslo jako hotel dla azylantów. Następnie sprzedano ją Włochom. W 2008 r. statek już jako Athena w Zatoce Adeńskiej został zaatakowany przez 29 łodzi pirackich. Obecnie wycieczkowiec pod nazwą Astoria pływa dla operatora Cruise & Maritime Voyages.
We wtorek Astoria na dwa dni zacumuje w Gdańsku.
W tym sezonie do Szczecina zawiną jeszcze trzy wycieczkowce oceaniczne. Przy Nabrzeżu Polskim zacumują Albatros i Seven Seas Navigator, a przy Wałach Chrobrego – Braemar.
Obok wycieczkowców oceanicznych, szczecińskie bulwary nadodrzańskie będą gościły także rzeczne wycieczkowce. W tym roku przybiją do nabrzeży Wałów Chrobrego bądź Pasażerskiego łącznie 88 razy. Najczęstszym gościem będzie „Mona Lisa”, a po niej m.in. „Excellence Coral”, „Katharina von Bora”, „Princess” oraz „Frederic Chopin”.
Unimot przygotowuje dodatkową infrastrukturę importową dla LPG
W Baltimore otwarto trzecią, tymczasową trasę w pobliżu zniszczonego mostu
MI przygotuje projekt rozporządzenia ws. planu zagospodarowania przestrzennego wód portu morskiego w Dziwnowie
Port Elbląg liczy na większy przeładunek
Masowce i tankowce na fali. Analiza rynku tonażowego (tygodnie 11-14/2024)
Przygotowania do bazy offshore. Jak wygląda budowa?