• <
HARTWIG SZCZECIN

Ruch towarowy na trasie Helsingborg-Helsingör wciąż rośnie

jk

14.06.2017 12:54 Źródło: promyskat.pl
Strona główna Porty Morskie, Logistyka Morska, Transport Morski Ruch towarowy na trasie Helsingborg-Helsingör wciąż rośnie
Ruch towarowy na trasie Helsingborg-Helsingör wciąż rośnie - GospodarkaMorska.pl

Połączenie Helsingborg-Helsingör cały czas rośnie na znaczeniu jako łącznik towarowy pomiędzy Danią a Szwecją. HH-Ferries podało właśnie oficjalne dane za I kwartał tego roku. Armator przyznał, że cieszą go dane dotyczące wzrostu przewiezionych ładunków.

Firma poinformowała, że przez pierwsze trzy miesiące br. odnotowała spadek liczby pasażerów – 1,4 miliona do 1,3 miliona (obniżka o 7 procent), ale w tym samym czasie zarejestrowała wzrost ruchu towarowego. Promy należące do armatora przewiozły w tym czasie 107 tysięcy pojazdów ciężarowych (wzrost o 6 procent – w ub. r. było to 100,5 tysiąca). Dzięki temu HH-Ferries przetransportowały aż 1,27 ton towarów (w ubiegłym roku było to 1,21 miliona ton, a zatem wzrost wyniósł 4 procent).

Wraz ze spadkiem liczby pasażerów zmniejszyła się też liczba przewiezionych pojazdów osobowych (spadek o 7 procent).

„Ruch towarowy na trasie Helsingborg-Helsingör nadal wykazuje pozytywny trend, a niezawodność naszego pływającego mostu oraz jego konkurencyjność pod względem cenowym są uznawane za znaczące dla profesjonalnego transportu oraz regionu takiego jak nasz” - wyjaśnia Henrik Rørbæk z HH-Ferries.

Przedstawiciele firmy zwracają uwagę, że w wielu przypadkach udało się zachować pozytywne wskaźniki pomimo faktu, że dwa z podstawowych promów przechodzą konwersję i dostosowywane są do zasilania elektrycznego, co wiąże się z ich częstą niedostępnością. Nie zachwiało to jednak rozkładem rejsów. HH-Ferries podkreśla, że pasażerowie i klienci mogą cały czas liczyć na stabilność oraz regularność kursów.

Połączenie realizowane pod marką Scandlines Helsingborg-Helsingör, która jest własnością HH Ferries AB, wykonywane są pięcioma statkami. To jednostki: Aurora, Tycho Brahe, Hamlet, Mercandia IV i Mercandia VIII. Dwie pierwsze staną się wkrótce największymi na świecie promami zasilanymi energią elektryczną.

 

 

Źródło:
promyskat.pl
Port Gdynia - Budowa infrastruktury portowej do odbioru ścieków ze statków w Porcie Gdynia - 390x150
port_gdańsk_deepwater_2021_390x100

Surowce

 Ropa brent 64,38 $ baryłka  0,00% 21:58
 Cyna 40187,00 $ tona 1,80% 3 gru
 Cynk 3323,00 $ tona 0,91% 3 gru
 Aluminium 2647,00 $ tona -0,26% 3 gru
 Pallad 2680,00 $ uncja  0,00% 21:57
 Platyna 1191,10 $ uncja  0,00% 21:59
 Srebro 25,11 $ uncja  0,00% 21:59
 Złoto 1731,30 $ uncja  0,00% 21:59

Dziękujemy za wysłane grafiki.