ztm.waw.pl
To był rekordowy rok dla WLT. Tramwaj wodny, statek do Serocka i promy łączące brzegi Wisły przewiozły tego lata najwięcej pasażerów w całej historii Warszawskich Linii Turystycznych.
Tegoroczne wakacje należały do WLT. Wszystkie atrakcje, czyli tramwaj wodny, statek Zefir i promy, cieszyły się ogromną popularnością wśród mieszkańców Warszawy i turystów.
Najwięcej pasażerów przewiozły promy. Turkawka, Wilga, Pliszka i Słonka przeprawiły przez Wisłę 143 934 osoby. To o prawie cztery tysiące osób więcej niż przed rokiem. Rekord należy do największego, 40-osobowego promu Wilga, który kursując pomiędzy Podzamczem a ZOO przewiózł prawie 70 tys. osób. Wśród 12-osobowych promów prym wiodła Pliszka (Most Poniatowskiego - Stadion Narodowy - 34 317 osób). Kolejne to Słonka (Cypel Czerniakowski - Saska Kępa - 24 400 osób) i Turkawka (Nowodwory - Łomianki - 15 325 osób).
Promy cieszyły się również dużym zainteresowaniem cyklistów – dzięki możliwości przewożenia rowerów, prom staje się łatwo dostępną i ciekawą alternatywą dla mostów.
Rekordowym zainteresowaniem cieszył się też tramwaj wodny. Na pokład statku Wars weszło w tym sezonie 17 104 pasażerów. Przewieźliśmy o ponad dziewięć tysięcy więcej osób niż w zeszłym roku i o prawie tysiąc więcej niż w rekordowym dotychczas 2012 roku.
Najlepszy wynik w swojej historii zanotował też statek do Serocka. Sezon 2016 zamknął się dla Zefira liczbą 5 444 pasażerów. To o ok. 800 wycieczkowiczów więcej niż przed rokiem.
00:04:03
Rekordowy tunel dnie Bałtyku połączy Niemcy i Danię w 2029 roku (wideo)
Okno Maersk na Azję. Firma otwiera centrum logistyczne w Szanghaju
Służby i instytucje przygotowują się do sezonu zimowego. Spotkanie z udziałem ministra infrastruktury
KE dała zielone światło na unijne finansowanie inwestycji w porcie w Elblągu
Fąfara: w przyszłym roku Orlen może dostarczyć Ukrainie 1 mld m sześc. gazu
Południowa perspektywa na dostęp do morza. Porty Szczecin i Świnoujście bramą dla Dolnego Śląska i Opolszczyzny
10 tys. żołnierzy i funkcjonariuszy będzie pilnować infrastruktury krytycznej