pc
Ponad 1,5 mln euro. Tyle kosztował będzie projekt przekopu Mierzei Wiślanej. Urząd Morski w Gdyni ogłosił właśnie przetarg na jego wykonanie. Zainteresowane firmy lub konsorcja poznamy na początku przyszłego miesiąca.
Inwestycja obejmuje budowę kanału żeglugowego łączącego Zalew Wiślany z Zatoką Gdańską, w tym m.in. śluzy z konstrukcją zamknięć oraz portu postojowego od strony Zalewu Wiślanego. W zakres tego przedsięwzięcia wchodzą także połączenia drogowe i mostowe, w tym modernizacja wejścia do portu Elbląg. Dodatkowo projekt zakłada utworzenie sztucznej wyspy na Zalewie Wiślanym.
Szacowany koszt inwestycji netto to 1 525 785, 05 euro. Konsorcja lub firmy mogą składać oferty do 7 listopada. O wyborze wykonawcy będą decydować trzy kryteria: cena – 60 proc., liczba pobytów na radach budowy – 20 proc. i liczba pobytów na budowie – 20 proc. Projekt ma być gotowy w 18 miesięcy od daty podpisania umowy.
Przekop nadal bez lokalizacji
Urząd Morski w Gdyni przetarg na przekop Mierzei Wiślanej ogłosił, jednak dokładne miejsce, w którym on powstanie nadal nie jest znane. Do tej pory analizowane były cztery lokalizacje: Piaski, Nowy Świat, Skowronki i Przebrno. O wyborze tej ostatecznej zadecydują ministerialni urzędnicy.
Plany
Sam kanał żeglugowy na Mierzei Wiślanej ma kosztować 800 mln złotych. Inwestycja może być gotowa za sześć lat. Urzędnicy w ramach rekompensaty dla mieszkańców planują budowę dwóch mostów. Jeden powstać ma nad przekopem Mierzei Wiślanej i połączyć Kąty Rybackie z Krynicą Morską. Drugi ma zostać wybudowany nad Wisłą i połączyć Świbno z Mikoszewem. To rozwiązanie zastąpiłoby funkcjonującą w tym miejscu w okresie letnim przeprawę promową.
W planach jest także przebudowa drogi wojewódzkiej nr 501, biegnącej z Krynicy Morskiej przez Mikoszewo i Wyspę Sobieszewską do Gdańska.
Termin planowanych inwestycji póki co nie jest znany.
Jest wyrok Trybunału Konstytucyjnego ws. nieruchomości portowych
Rozpoczęła się decydująca faza realizacji Morskiego Terminala Przeładunkowego
Grupa OTL z dużym wzrostem z działalności portowej
Greckie stocznie się odradzają. Europejskie walczą o przeżycie. Porównamy siły z Azją na Posidonia 2024
Kandydat na prezydenta Elbląga zapowiada współpracę z Gdańskiem dotyczącą m.in. portów
Van Oord buduje bazę offshorową na Łotwie