pc
Pikiety, transparenty i niezadowolenie mieszkańców Świnoujścia. Powód? Plany budowy terminalu kontenerowego na Warszowie. Około 30 osób protestowało w tej sprawie pod urzędem miasta w Świnoujściu.
– Jeśli zabetonuje się las czy plażę, to one już nigdy się nie odbudują. Nie chcemy oglądać morza przez płot – mówili uczestnicy manifestacji.
Przeciwnicy inwestycji wskazują , że budowa terminalu kontenerowego wiąże się z zabraniem około 2-kilometorwego odcinka plaży oraz wycinką 400 hektarów lasu. To ostatni fragment przyrodniczej oazy na prawobrzeżu Świnoujścia. Mieszkańcy obawiają się także wzmożonego ruchu tirów.
Historyczne referendum
Janusz Żmurkiewicz, prezydent Świnoujscia, uznał, że o budowie terminala powinni zadecydować sami mieszkańcy i planuje przeprowadzić referendum w tej sprawie.
– Niech wszyscy mieszkańcy, ci którzy oczywiście będą chcieli, wypowiedzą się „za” lub „przeciw” budowie portu kontenerowego w Świnoujściu – mówi Janusz Żmurkiewicz, prezydent Świnoujścia.
Na następnej sesji rady miasta prezydent Świnoujścia chce przedłożyć radnym projekt uchwały w sprawie referendum. Jeśli będzie na nie zgoda, do głosowania może dojść w ciągu najbliższych kilku miesięcy.
Terminal kontenerowy ma powstać na Warszowie. Według wstępnych szacunków, jego budowa kosztowałaby około dwóch miliardów złotych. Ministerstwo Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej zwróciło się już do prezydenta Świnoujścia o opinię w sprawie projektu poszerzenia granicy portu.
Nowy niemiecki terminal LNG odebrał pierwszy ładunek skroplonego gazu
Nowy kontenerowy plac przeładunkowy w Porcie Gdynia
Kryzysy powodują wzrost kosztów w żegludze, ale frachty znów spadają. Analiza rynku frachtowego i czarterowego (tygodnie 8-11/2024)
Paliwo uzyskane z orzechów nerkowca szansą na uczynienie żeglugi bardziej "zieloną"?
Pierwszy duży kontenerowiec na metanol już w Europie
Bezpiecznie do portu mimo niepogody