pc
W Sopocie rozpoczęła się międzynarodowa debata dotycząca rozwoju basenu Morza Bałtyckiego oraz żeglugi śródlądowej. To druga edycja Inicjatywy Bałtyckiej, organizowana przez Sekretarza Generalnego Global Compact w Polsce przy wsparciu Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej w ramach Europejskiego Forum Nowych Idei.
Wśród uczestników Inicjatywy, oprócz przedstawicieli polskiego rządu, są europarlamentarzyści, ambasadorzy, przedstawiciele samorządów i przedsiębiorcy.
Jerzy Materna, sekretarz stanu w MGMiŻŚ, rozpoczynając dzisiejszą debatę podkreślił, iż jesteśmy w tej chwili w trakcie ratyfikacji Porozumienia AGN. Ta ONZ-owska konwencja wprowadzi nasze śródlądowe drogi wodne do sieci bazowej transeuropejskich korytarzy transportowych TEN-T. Nastąpi to jeszcze w tym roku – dodał Materna.
Debata ukierunkowana jest na zrównoważony rozwój regionu Morza Bałtyckiego. Dyskusje dotyczą innowacyjnych i ekologicznych rozwiązań w transporcie wodnym, wspomnianego rozwoju śródlądowych dróg wodnych w ramach międzynarodowych korytarzy transportowych, rozwoju transportu intermodalnego, dbałości o wrażliwy bałtycki ekosystem, a także rozwoju portów i ich zaplecza transportowego.
Uczestnicy zapoznają się również z raportami „Bałtyk dla wszystkich” oraz „Żegluga śródlądowa – Odra”, będącymi kontynuacją cyklów publikacji poświęconych regionowi Bałtyku i transportowi śródlądowemu w Polsce w roku 2015.
Od 01.01.2019 roku sprzedaż nieruchomości przed upływem 5 lat bez podatku?
Uwaga! Od 1.08.2020 r. nowe zasady rejestracji jachtów!
Reguły INCOTERMS 2010 w praktyce
Morski list przewozowy – charakter prawny i funkcje w transporcie morskim
Wypełnianie Deklaracji Ładunku Niebezpiecznego krok po kroku
Od 09.07.2018 roku nowe terminy przedawnienia roszczeń majątkowych
Rozliczenia marynarzy: „zasada 183 dni” w 2020 roku, a opodatkowanie marynarza w Polsce
Reguły Hasko-Visbijskie w nowoczesnym transporcie morskim
3
Konwencja MLI a Dania – czy cokolwiek zmieni się w 2021 roku?
Rekonstrukcja rządu - likwidacja Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej
Zasady reprezentacji w spółkach prawa handlowego
Nie będzie elektrowni jądrowej nad Zatoką Botnicką. Finowie wypowiedzieli umowę Rosjanom
Nowe stanowisko organów podatkowych w kwestii eksploatacji w transporcie międzynarodowym statków z sektora offshore
Co z tą „Orką”? Poselska interpelacja prezentuje wątpliwości wokół transparentności wyboru oferenta
Czarter na podróż – przewóz ładunku do portu przeznaczenia
Zmiany w Zarządzie Energi S.A. Magdalena Kamińska będzie pełnić obowiązki prezesa
MSC przerejestruje statki pod indyjską flagę
Konosament – „Bailment” – jako tajna broń systemu common law
Gospodarka morska ważnym tematem w programach największych partii politycznych