pc
W Sopocie rozpoczęła się międzynarodowa debata dotycząca rozwoju basenu Morza Bałtyckiego oraz żeglugi śródlądowej. To druga edycja Inicjatywy Bałtyckiej, organizowana przez Sekretarza Generalnego Global Compact w Polsce przy wsparciu Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej w ramach Europejskiego Forum Nowych Idei.
Wśród uczestników Inicjatywy, oprócz przedstawicieli polskiego rządu, są europarlamentarzyści, ambasadorzy, przedstawiciele samorządów i przedsiębiorcy.
Jerzy Materna, sekretarz stanu w MGMiŻŚ, rozpoczynając dzisiejszą debatę podkreślił, iż jesteśmy w tej chwili w trakcie ratyfikacji Porozumienia AGN. Ta ONZ-owska konwencja wprowadzi nasze śródlądowe drogi wodne do sieci bazowej transeuropejskich korytarzy transportowych TEN-T. Nastąpi to jeszcze w tym roku – dodał Materna.
Debata ukierunkowana jest na zrównoważony rozwój regionu Morza Bałtyckiego. Dyskusje dotyczą innowacyjnych i ekologicznych rozwiązań w transporcie wodnym, wspomnianego rozwoju śródlądowych dróg wodnych w ramach międzynarodowych korytarzy transportowych, rozwoju transportu intermodalnego, dbałości o wrażliwy bałtycki ekosystem, a także rozwoju portów i ich zaplecza transportowego.
Uczestnicy zapoznają się również z raportami „Bałtyk dla wszystkich” oraz „Żegluga śródlądowa – Odra”, będącymi kontynuacją cyklów publikacji poświęconych regionowi Bałtyku i transportowi śródlądowemu w Polsce w roku 2015.
XII Ogólnopolska Konferencja Prawa Morskiego na Uniwersytecie Gdańskim
MFW: Nieefektywna ochrona infrastruktury krytycznej w RP przed atakami w cyberprzestrzeni
Umowa o budowę statku – skutki „permissible delay”
Saab i Damen nie mogą się pogodzić z porażką w przetargu na niderlandzką "Orkę". Pójdą na noże z Naval Group?
Czarter na czas – naruszenie obowiązku płatności „hire”
Katastrofa mostu w Baltimore przyczyną strat dla żeglugi